رئیس قوه قضاییه در همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی :

مدعیان حقوق بشر، بزرگ‌ترین ناقضان حقوق انسانی هستند

همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور آیت‌ا... رئیسی، رئیس قوه قضاییه و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۲۲۲۴۷

رئیس قوه قضاییه در این مراسم با بیان این‌که کسانی که امروز داعیه حقوق انسان را دارند، بزرگ‌ترین ضایع‌کنندگان حقوق انسان و حقوق بشر هستند، با طرح این سوال که در این عرصه چه باید کرد گفت: آنچه به‌عنوان بیانیه یا اعلامیه قاهره تنظیم شده و همچنین بیانیه جمهوری اسلامی ایران در نشست روسای قوه قضاییه کار ارزشمندی است که از این دست کارها باید دنبال شود.
وی خاطرنشان کرد: باید سندی مورد توجه همه مسلمانان و انسان‌ها تهیه کنیم و بگوییم امروز اسلام بزرگ‌ترین تضمین‌کننده حقوق انسان و ملجا و پناه همه ستمدیدگان و مستضعفان در عالم است و می‌توان با ابتنا به قانون اسلام با ظالمان و ستمگران مواجه شد.
رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که سخن ما در باب کرامت ذاتی انسان‌هاست، گفت: از منظر حقوق بشر اسلامی همه انسان‌ها حق تعیین سرنوشت و حق استقلال‌خواهی و حق آزادی بیان و اندیشه و قلم را دارند و از منظر اسلامی این حقوق در زمره حق‌الناس محسوب می‌شود و قبل از آن‌که خداوند از حقوق خود یعنی حق‌ا... سوال کند، حق‌الناس را مورد سوال قرار می‌دهد و همین موضوع عظمت نگاه اسلام به حقوق بشر را نشان می‌دهد.
نگاه گزینشی غرب به حقوق بشر
وی با اشاره به نگاه گزینشی آمریکایی‌ها و غربی‌ها به مقوله حقوق بشر گفت: اگر قرار باشد مبنای حقوق بشر اعلامیه جهانی حقوق بشر و تفسیر برگرفته از آن باشد، یک روز آمریکا و قدرت‌های بزرگ در عراق حضور پیدا می‌کنند به‌عنوان دفاع از حقوق بشر و یک روز هم عراق به‌عنوان ضد حقوق بشر معرفی می‌شود.
رئیسی ادامه داد: بسیاری از تجاوزاتی که آمریکا و نظام سلطه در نقاط مختلف عالم انجام می‌دهند، به بهانه حقوق بشر است و این موضوع از آنجا نشات می‌گیرد که حقوق بشر را مبتنی بر اعلامیه و تفسیر خود از آن کرده‌اند.
رئیسی خاطرنشان کرد: آنچه علیه نظام اسلامی صورت می‌گیرد، به‌عنوان کانون بیداری اسلامی، کانون آزادی برای ملت‌ها، کانون توجه به حقوق انسان و حقوق بشر، کانون آزاد کردن ملت‌ها از ستم بیگانگان و ظلم ظالمان، راهبردی است که دشمن در پیش گرفته و آن راهبرد، راهبردی است که جبهه انقلاب اسلامی و این تفکر و اندیشه را که کانون آن ایران اسلامی است، می‌خواهد تضعیف کند.
رئیس قوه قضاییه گفت: اینجا جنگ بین دو اراده است؛ یک اراده‌ای که می‌خواهد از مردمش حمایت کند؛ حقوق انسان رعایت شود و توجه به خدا و معنویت را رشد دهد و یک تفکر هم این است که می‌خواهد با سلطه‌گری و استکبار مانع این حرکت شود.
وی خاطرنشان کرد: در جای‌جای منطقه و عالم این جنگ اراده‌ها وجود دارد و آنچه که ما از قرآن و کلام وحی و رسولان الهی می‌شنویم، این است که پیروزی قطعی از آن ملتی است که دل به خدا داده و برای خدا حرکت کرده و تلاش می‌کند.
در همایش حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، کمیته اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی، پنجمین جایزه حقوق بشر اسلامی را به محمدعزمی عبدالحمید، نماینده رئیس شورای مشورتی سمن‌های اسلامی مالزی و مرضیه هاشمی (آمریکایی مقیم ایران) خبرنگار پرس‌تی‌وی اعطا کرد.
در این مراسم، کمیته اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی نیز از تلاش‌های شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه قدردانی کرد.

ظریف: آمریکایی‌ها فردا از ما شکایت نکنند که چرا...

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه هم در مراسم دیروز گفت: من به عنوان مسؤول سیاست خارجی باید هر چه می‌توانم از فشارهای اقتصادی تحمیلی بر مردم ایران کم کنم و در این زمینه به خاطر هر چه کم‌کاری کرده‌ام در مقابل ملت عذرخواه هستم.
وی با اشاره به تلاش آمریکا برای به صفر رساندن درآمدهای نفتی ایران گفت: آنها می‌خواهند فروش نفت ما را به صفر برسانند؛ من به آنها می‌گویم پس فردا از ما شکایت نکنند که چرا از این راه و این چنین برای مردم خود غذا و دارو تهیه کردید؟ آنها دو بار این اشتباه را مرتکب شدند؛ بار اول به ما سلاح نفروختند و ما خودمان موشک ساختیم و بار دوم صادرات اورانیوم غنی شده به ایران را قطع کردند و ما خودمان در این زمینه به پیشرفت رسیدیم؛ بنابراین من به آنها می‌گویم که ما قطعا غذا و داروی مردم خود را تامین خواهیم کرد و نمی‌گذاریم مردم‌مان بدون غذا و دارو باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها