به دنبال انتشار گزارشی در جام‌جم

ورود وزارتخانه برای احداث جاده لار - جهرم

وزارتخانه راه و شهرسازی مستقیماً برای احداث جاده لار ـ جهرم وارد عمل شد. این اتفاق پس از آن روی داد که روزنامه جام‌جم گزارشی را با عنوان «عبور از جاده مرگ» در تاریخ 29 تیرماه در صفحه ایران به چاپ رساند.
کد خبر: ۱۲۲۰۶۱۷

اتفاقاتی که در ۴۰ روز گذشته در محور
لار - جهرم رخ داد و به کشته شدن ۱۶ نفر و مصدوم شدن ده‌ها هموطن منجر شد، به همراه انتشار گزارش جام‌جم درباره توقف تعریض این مسیر و سپس تجمع‌های اعتراضی مردم منطقه سبب شد تا یک جلسه فوری دو ساعته با حضور وزیر راه در وزارت راه و شهرسازی و مسؤولان استان فارس و شهرستان لار برگزار شود. نتیجه این جلسه تعیین تکلیف قسمت‌های بلاتکلیف محور و سرعت بخشیدن به کار بود .
جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان در این باره گفت: در این جلسه مقرر شد ۲۲ کیلومتر از جاده که قبلا تعیین تکلیف شده اما احداث آن تعطیل شده بود، از این هفته با پرداخت مطالبات پیمانکاران دوباره وارد فاز اجرایی شود.
وی همچنین افزود: در ارتباط با ۵۵ کیلومتری که هنوز به مناقصه نرفته نیز تصمیم بر این شد تا وزارت راه و شهرسازی خود متولی انجام آن شود و به دلیل حساسیتی که در منطقه ایجاد شده بود، این قسمت به طور کامل به وزارتخانه محول و از حوزه شهرستانی و استانی خارج شد.
جاده لار ـ جهرم از آن روی مهم است که این محور با طول ۱۶۵ کیلومتر یکی از کوتاه‌ترین و بهترین مسیرها برای دسترسی به بندرهای جنوبی و جزایر قشم و کیش است و حجم سنگینی از تردد خودروها را به همراه دارد.
براساس آمار هر ساعت 20 تریلی بارگیری می‌شود و در این مسیر تردد می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها