با شکسته شدن حکم قصاص دو مرد که در نقشه‌ای شوم پدر میانسال و پسر معلولش را کشته و برای از بین بردن جسد روی آن آهک ریخته بودند در دیوان عالی کشور قرار شد تا آنها بار دیگر از خود دفاع کنند.
کد خبر: ۱۲۱۹۸۴۵

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 20 دی‌ 93 به دنبال تماس زن میانسالی باپلیس آگاهی دماوند آغاز شد. وی از ناپدید شدن همسر 47ساله‌اش به نام یاسر و پسر 13 ساله به نام یاشار خبر داد وگفت: همسرم دیروز صبح به محل کارش رفت اما به خانه بازنگشت. چون نگران او شده بودم پسرم را که از معلولیت جسمانی رنج می‌برد دنبال او فرستادم، اما یاشار هم از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت.
به دنبال اظهارات این زن پلیس به تحقیق پرداخت اما ردی از پدر و پسر گمشده به دست نیاورد. راز ناپدید شدن این پدر و پسر همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت که پلیس در حاشیه پردیس بقایای جنازه سوخته دو نفر را پیدا کرد. آزمایش‌های دی.‌ان‌.ای نشان داد جنازه متعلق به یاسر و پسرش است.
در حالی که تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شده بود پلیس دریافت یاسر یک ماه قبل از ناپدید شدنش با مردی به نام رضا معامله میلیونی داشته است. به این ترتیب رضا تحت بازجویی قرار گرفت و در بازجویی‌های بعدی به کشتن یاسر و پسرش با همدستی یکی از دوستانش به نام امیر اعتراف کرد. به این ترتیب امیر ۳۰ ساله که به شیشه معتاد بود ردیابی و بازداشت شد.
رضا در ادامه بازجویی‌ها امیر را عامل جنایت معرفی کرد و مدعی شد امیر پدر و پسر را کشته است. امیر نیز گفت به دستور رضا دست به جنایت زده است.
به این ترتیب برای امیر به اتهام قتل عمد و برای رضا به اتهام معاونت در دو جنایت کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. آنها در حالی از خود دفاع کردند که اولیای دم برای آنها حکم قصاص خواستند.
سپس امیر به دفاع پرداخت و گفت: من پدر و پسر را نمی‌شناختم. رضا که از دوستانم بود خودش را اطلاعاتی و فردی بانفوذ معرفی کرده بود. او با من رابطه دوستانه داشت و خرج مواد مخدرم را هم می‌داد. حتی او یک بار مرا برای تفریح به کشور سوئد فرستاد و مرا به عنوان مدیر کارواشی که به‌تازگی تاسیس کرده بود استخدام کرد. یک روز رضا گفت یاسر محارب است و باید خونش ریخته شود، چون مردی بی‌بند و بار است. پسر معلول او نیز مستحق مرگ است. او نقشه قتل را کشید و از من خواست تا آن را اجرا کنم.
انکار در دادگاه
وی در تشریح جزئیات جنایت گفت: آن روز من و رضا با ماشین دنبال یاسر رفتیم. در میانه راه من به دستور رضا، یاسر را با طنابی که از قبل تهیه کرده بودم کشتم و جنازه‌اش را در حوالی پردیس رها کردم. ولی چون پسر ۱۳ ساله یاسر مدام با رضا تماس و سراغ پدرش را می‌گرفت به همین خاطر ما با یاشار هم قرار گذاشتیم تا او را پیش پدرش ببریم. وقتی یاشار سوار ماشین شد آبمیوه مسمومی را که رضا به من داده بود به او دادم تا بخورد، اما نخورد .من در یک لحظه سوئیشرت یاشار را روی صورتش کشیدم و سعی کردم او را خفه کنم، اما او زنده بود و تقلا می‌کرد. همان موقع رضا با بیل به سر پسر نوجوان زد و او را کشت. ما جنازه پدر و پسر را در حاشیه پردیس به آتش کشیدیم و سپس برای از بین رفتن بقایای جسد روی آن آهک ریختیم.
سپس رضا که با قرار وثیقه آزاد بود در جایگاه ویژه ایستاد و منکر دست داشتن در جنایت شد. وی همدستش را دروغگو خواند و گفت: من انگیزه‌ای برای کشتن پدر و پسر نداشتم . گمان می‌کنم امیر تحت تاثیر مصرف شیشه دست به این جنایت‌ها زده است.
در پایان جلسه هیات قضایی در حالی وارد شور شدند که دستور بازداشت رضا را صادر کرد. قضات دادگاه پس از تغییر عنوان اتهامی، امیر و رضا را به اتهام مشارکت در قتل به قصاص محکوم کردند اما با اعتراض آنها به حکم صادره پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و تایید نشد. قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور اعلام کردند لازم است تا باردیگر دو متهم از خود دفاع کنند. به این ترتیب حکم قصاص آنها شکسته و پرونده به شعبه هم‌عرض ارسال شد. قرار است امیر و رضا این بار در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها