jamejamnashriyat
نشریات روزنامه جام جم کد خبر: ۱۲۱۸۹۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۸  |  ۰۰:۰۱

در آبراهه‌ها و تنگه‌ها، سیستمی وجود دارد به نام VTS یا Vessel Traffic Service که همان مرکز کنترل دریایی است. اصولاً هر کشتی که از آب‌های سرزمینی کشوری عبور می‌کند، باید تمام اطلاعات خود را به این مرکز اعلام کند.

اطلاعاتی که باید ارائه شود شامل مشخصات کشتی، مبدأ، مقصد، صاحب کشتی و ... است که در این مرکز به ثبت می‌رسد. نفتکش انگلیسی با خاموش کردن سیستم AIS یا سیستم شناسایی خودکار اطلاعات، با مرکز کنترل دریایی هرمزگان همکاری نکرده تا برای این نفتکش سه پیام هشدارآمیز ارسال شود. طبق قانون وقتی کشتی وارد آب‌های سرزمینی کشوری می‌شود باید AIS خود را روشن کند. این اقدام انگلیسی‌ها به معنای آن است که شناوری بدون پلاک و هویت وارد آب‌های سرزمینی شده و صاحب آب می‌تواند آن را توقیف کند. طبق قاعده، VTS محلی دو بار به کشتی هشدار می‌دهد تا AIS خود را روشن کند و برای بار سوم به او می‌گوید اگر از روشن کردن AIS خود طفره برود، گارد ساحلی وارد عمل شده و کشتی را به ساحل می‌برد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
تکریم بسیج، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است

تکریم بسیج، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است

پنجم آذر، یادآور نام بسیج و خاطره عزیزترین نهاد و بزرگ‌ترین مردان تاریخ ماست. نهادی که به تعبیر امام راحل تشکیل آن «یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود» و «شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

جلسات شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوا در ابتدای کار، امیدواری زیادی برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد کرد، زیرا این احساس وجود داشت که یک نهاد بالادستی برای کنترل شرایط اقتصادی ایران و تعیین چشم‌انداز آتی آن ایجاد شده است اما به‌سرعت موانع متعددی در مقابل عملکرد این شورا ایجاد شد.

تدبیر و توکل در تحریم

تدبیر و توکل در تحریم

«دوستانت را نزدیک خودت نگه دار و دشمنانت را نزدیک‌تر»، با این‌که این عبارت را منسوب به چرچیل می‌دانند، ولی خلفای عباسی بیش از هزار سال پیش آن را زندگی کردند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر