تیم ملی وزنه‌برداری معلولان ایران، قهرمان جهان شد

حسین توکلی: تجسم اراده انسانی را در ورزش معلولان دیدم

حسین توکلی که خود زمانی قهرمان المپیک بود یا به عنوان ورزشکار و سرمربی تیم ملی، حضور در رقابت‌های جهانی مختلفی را تجربه کرده بود، حالا در قامت سرمربی تیم ملی پاراپاورلیفتینگ کشورمان از تجربه‌ای متفاوت حرف می‌زد. تجربه‌ای که شیرینی‌هایش با قهرمانی تیم ملی پاراپاورلیفتیگ ایران در رقابتهای جهانی، دوچندان شد.
کد خبر: ۱۲۱۸۷۰۲

توکلی در این‌باره به جام‌جم می‌گوید: من پیش از این بارها در سفرهای ورزشی و فضای رقابت‌های جهانی حضور داشته‌ام اما این اولین بار بود که در کنار قهرمانان جانباز و معلول، رقابت‌های جهانی را تجربه کردم و این سفر در زندگی من بسیار متفاوت بود. بارها صحنه‌های زیبایی را به چشم دیدم، فارغ از مدال و رقابت تجسم اراده انسانی را در میان ورزشکاران معلول می‌توان مشاهده کرد که به‌‌رغم همه مشکلات زیبایی‌های زندگی را درک کرده‌اند و با انگیزه به میدان آمده‌اند.
تیم ملی وزنه‌برداری معلولان ایران در قابت‌های جهانی قزاقستان موفق به کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز شد و حالا باید برای پارالمپیک توکیو آماده شود. توکلی با اشاره به زمان باقیمانده تاکید می‌کند: تیم خوبی داریم و باید با برطرف کردن ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت آماده شویم. علاوه بر اینها حضور یک ماساژور در کنار تیم بسیار لازم و کمک‌کننده خواهد بود.
وی درخصوص انصراف سیامند رحمان از مهار وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی در حرکت سوم نیز اینچنین می‌گوید: هدف اصلی ما در واقع مراقبت از رحمان و آماده‌سازی او برای پارالمپیک توکیو است. همه دوست دارند یک قهرمان را همواره در اوج ببینند و ما با توجه به آسیب‌دیدگی جزئی در ناحیه کتف سیامند و دور بودن وی از تمرین مستمر به دلیل عفونت لوزه، سعی کردیم در مورد این قهرمان ریسک نکنیم که این هم بخشی از وظیفه ماست.
رحمان با مهار وزنه ۲۵۰ کیلویی هم مدال طلا را گرفته بود. وزنه دوم فقط برای این بود که خودش را مجددا در میدان جهانی محک بزند و نیازی به ثبت رکورد نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها