سیدعباس فاطمی با حضور در برنامه تلویزیونی «پویانگار» شبکه شما به ارائه پاره‌ای توضیحات پیرامون دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران پرداخت.
کد خبر: ۱۲۱۵۷۱۴

به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، وی با اشاره به ویژگی‌های جشنواره دوم اظهار کرد: زمان خوبی برای انجام کارهای اجرایی جشنواره داشتیم و داوری‌ها نیز با دقت و در زمانی مناسب انجام شده است به طوری که می‌توان گفت در حال حاضر تکلیف همه مسائل و داوری‌ها مشخص شده است.
رئیس ستاد دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران با بیان این‌که جشنواره نخست صرفا در حوزه پویانمایی بود، گفت: برنامه‌های عروسکی قدمت زیادی در ایران دارند به همین دلیل با هدف توسعه فعالیت‌های جشنواره، فعال‌سازی ظرفیت‌های غنی و بومی عروسک‌گردانی در ایران و تقویت این گونه برنامه‌ها، بخش عروسکی به جشنواره افزوده شده است ضمن این‌که برنامه‌های میدانی و جنبی جشنواره نیز حال و هوایی دیگرگونه خواهند داشت.
وی ادامه داد: تعداد آثار دریافتی در جشنواره دوم نسبت به دوره نخست، 50 درصد رشد داشته که نشان‌دهنده اهمیت این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری است.
فاطمی با بیان این‌که در دوره دوم جشنواره،
942 اثر از بخش خصوصی، 229 اثر از تولیدات استانی و 113 اثر از مرکز صبا، شبکه‌های سراسری و مرکز بسیج سازمان شرکت دارند، گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی، تعامل سازنده با بخش خصوصی و غیردولتی است.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: سال گذشته و بعد از برگزاری جشنواره، نشستی با حضور فعالان پویانمایی و رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد. در آن جشنواره دکتر علی‌عسکری وعده پرداخت مطالبات برنامه‌سازان را داد که این امر تا حد زیادی محقق شد و در حال حاضر هیچ‌کس طلبی از سازمان ندارد.
فاطمی گفت: برای این‌که موقعیت میزبانی جشنواره برای استان‌ها فراهم شود، امکانات جدیدی به مراکز افزوده می‌شود، از سال گذشته تصمیم بر این شد مراکز دارای فعالیت کمتر یا این‌که در حوزه‌های غیر از پویانمایی مرجعیت دارند، امکانات فنی را به مراکز دیگر منتقل کنند.
رئیس ستاد دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران با بیان این‌که ساختارهای جدیدی مانند موشن‌گرافیک به این حوزه افزوده شده است، خاطرنشان کرد: این امر موجب گسترش فعالیت‌های مربوط به پویانمایی شده است.
وی با اشاره به دلایل انتخاب استان کرمانشاه به عنوان میزبان دومین دوره این جشنواره گفت: استاندار کرمانشاه سال گذشته درخواست میزبانی ارائه کرده بود. ضمن این‌که با توجه به حضور هنرمندان بومی و مردم هنردوست در این استان، ظرفیت خوبی برای برگزاری رویدادی فرهنگی و رسانه‌ای در سطح ملی وجود دارد.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها افزود: ترکیبی از پیشکسوتان و نیروهای جوان و خلاق سازمان و مراکز در شورای عالی جشنواره حضور داشتند؛ 51 نفر از استادان پویانمایی و برنامه‌های عروسکی نیز کار انتخاب و داوری را به عهده داشته‌اند و از نظرات آنها در تدوین راهبردهای کلان در شورای‌عالی جشنواره هم استفاده شده است. فاطمی تصریح کرد: 18 تیر، آیین افتتاحیه جشنواره در استان کرمانشاه برگزار می‌شود و روز دوم هم پنل‌های آموزشی همراه با ارائه گواهی رسمی به شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به برنامه‌های جنبی و میدانی جشنواره دوم گفت: امسال برنامه‌های گسترده عروسکی با حضور اجتماعات مردمی، برپایی صحنه‌های محلی در شهرهای گوناگون استان کرمانشاه به‌ویژه در مناطق زلزله‌زده تدارک دیده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها