حمله مشکوک به نفتکش‌ها؛ مکمل تحریم‌ها علیه ایران

رئیس مجلس با اشاره به فضاسازی‌های اخیر پس از حمله به نفتکش‌ها در آب‌های جنوبی ایران گفت: اقدامات مشکوک در دریای عمان علیه نفتکش‌ها مکمل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است.
کد خبر: ۱۲۱۲۰۸۰

علی لاریجانی در نشست علنی دیروز در نطق پیش از دستور خود گفت: حمله اخیر به نفتکش‌ها پس از آن صورت گرفت که آمریکایی‌ها از تحریم‌ها طَرفی نبستند، مخصوصا با توجه به سوابق تاریخی آمریکا در این زمینه که در جنگ جهانی، آمریکایی‌ها کشتی‌های خود را در نزدیکی‌های ژاپن مورد هدف قرار دادند تا توجیه لازم برای خصومت را فراهم کنند.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: اما بخش فکاهی ماجرا در اظهارات پمپئو نهفته است که توصیه کرد ایران در مقابل اقدامات سیاسی و دیپلماتیک از دیپلماسی استفاده کند که این مطلب از زبان پمپئو واقعا شیرین است.
وی اضافه کرد: وزیر خارجه کشوری این اظهارات را دارد که با اقدامات تروریستی اقتصادی که به بیان خودشان شدیدترین تحریم‌ها علیه یک ملت است، به مصاف یک ملت انقلابی آمده‌اند، آیا این یک اقدام دیپلماتیک است؟ پمپئو! آیا نقض عهد در توافق هسته‌ای و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران اقدام سیاسی است؟ آیا اقدامات آمریکا در ونزوئلا علیه رئیس‌جمهور این کشور یک اقدام سیاسی و دیپلماتیک است؟
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه ملت آمریکا گرفتار باند سیاسی بی‌آبرویی شده‌اند که پس و پیش حرف‌های خود را محاسبه نمی‌کنند. /خانه‌ملت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها