در فاصله‌ای کوتاه، دومین حمله هوایی گروه‌های مقاومت یمن به فرودگاه أبهای عربستان صورت گرفت. این بار حمله به وسیله پهپادی از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بود که این فرودگاه را هدف قرار می‌داد. روز چهارشنبه گذشته نیز یک موشک از نوع کروز هدایت‌شونده همین فرودگاه را هدف قرار داده بود .
کد خبر: ۱۲۱۱۶۵۱

شبکه المسیره روز گذشته اعلام کرد، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح روز جمعه بار دیگر با استفاده از پهپادهای «قاصف K۲» فرودگاه أبها در منطقه عسیر واقع در جنوب‌غربی عربستان را هدف قرار داد. این حمله به متوقف شدن ناوگان هوایی در فرودگاه أبها منجر شد. حمله روز چهارشنبه نیز پروازهای فرودگاه أبها را مختل و منجر به زخمی شدن 26 نفر و تخریب بخشی از ساختمان فرودگاه شده بود. پیش از این مقامات انصارا... اعلام کرده بودند اگر فرودگاه صنعا باز نشود، فرودگاه‌های عربستان را هدف قرار خواهند داد. آنها گفته بودند از این پس از قانون چشم در برابر چشم و فرودگاه در برابر فرودگاه استفاده خواهند کرد. عربستان سعودی با تایید این حملات، انگشت نشانه را به سمت ایران گرفته است. این درحالی است که حوثی‌های یمن بارها اعلام کرده‌اند به صورت مستقل عمل می‌کنند و خودشان دارای قدرت تولید موشک‌های جدید و پهپادهای تهاجمی هستند .
سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی شد پدافند هوایی عربستان، پنج پهپاد یمنی را که قصد حمله به فرودگاه أبها و پایگاه نظامی خمیس مشیط در منطقه عسیر داشتند را هدف قرار دهد. اما یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن با رد ادعای عربستان مبنی بر رهگیری پهپاد یمنی گفت: این پهپادها از دقت بسیار بالایی برخوردارند. وی همچنین به عربستان هشدار داد در صورتی که حملات به یمن متوقف نشود، فرودگاه‌ها و اهداف نظامی بیشتری را هدف خواهند گرفت. سریع همچنین گفت: هدف پهپادهای ما رادارهای هوایی عربستان بود. وی همچنین از شرکت‌های پروازی و غیرنظامیان خواست از فرودگاه‌ها و مواضع نظامی عربستان فاصله بگیرند.
روزنامه القدس العربی در تحلیلی پیرامون حملات اخیر انصارا... به مواضع ائتلاف متجاوز سعودی نوشت که پاسخ موشکی ارتش یمن به ائتلاف سعودی و هدف قرار دادن فرودگاه أبها، تلاش‌های سعودی‌ها در اجلاس‌های مکه را بی‌اثر گذاشت. القدس العربی نوشت، حمله موشکی یمن به فرودگاه سعودی أبها بعد از دو حمله اخیر به منافع عربستان (حمله به نفتکش‌های سعودی در بندر فجیره امارات و حمله پهپادی یمن به خط انتقال نفت سعودی در مرکز عربستان) نشان می‌دهد که یمنی‌ها به قدرت فوق‌العاده‌ای دست یافته‌اند. عربستان اخیرا برای به راه انداختن یک جنگ تبلیغاتی علیه ایران سه نشست را در مکه برگزار کرد. مقامات سعودی در اجلاس اول خواستار مقابله با «مداخلات ایران» در منطقه و در اجلاس دوم خواستار تشکیل اجماعی علیه ایران شده بودند. القدس العربی نوشت به‌رغم موفقیت عربستان در برگزاری سه اجلاس مذکور، دیری نپایید که حملات حوثی‌ها آنها را بر باد داد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها