همزمان با سفر چند روزه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به اروپا، عروسک موسوم به «ترامپ کودک» هم در آسمان شهرهای اروپایی به پرواز در آمد. به نحوی که از لندن تا پاریس و تا ایرلند می‌شد بارها این عروسک را دید که در دست معترضان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۱۰۲۸۸

به گزارش ایرنا، صدها نفر از مخالفان سفر رئیس‌جمهور آمریکا به ایرلند، به دعوت نهادهای حقوق بشری و ضد‌جنگ در دوبلین دست به تظاهرات زدند. آنها دستنوشته‌هایی مبنی بر «از ترامپ استقبال نمی‌کنیم» را به همراه خود داشتند. در این تظاهرات بادکنک غول‌پیکر تمسخرآمیز ترامپ که حالا به نماد اعتراض علیه او تبدیل‌شده هم به پرواز درآمد. این بادکنک شش متری که رئیس‌جمهور آمریکا را به‌صورت یک بچه غرغرو با پوشک نشان می‌دهد سال گذشته در جریان اولین سفر ترامپ به انگلیس به پرواز درآمد. بادکنک یادشده که به نام ترامپ کودک لقب گرفته، سه‌شنبه گذشته نیز در تظاهرات گسترده‌ای که در لندن علیه رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد، به پرواز درآمد. البته گفته شد فردی در لندن اقدام به سوراخ کردن این بالن کرد که توسط پلیس بازداشت شد. سال گذشته صادق خان، شهردار لندن اعلام کرد به معترضان اجازه می‌دهد در زمان سفر ترامپ به شهر لندن بالن ترامپ بچه را به هوا بفرستند. از آنجا که این بالن به نماد اعتراض اروپا علیه ترامپ تبدیل شده است روز پنجشنبه از انگلستان به ایرلند برده شد. انگلیسی‌ها در تظاهرات خود یک ربات را هم به نمایش گذاشتند که رئیس‌جمهور آمریکا را نشسته بر روی یک توالت فرنگی طلایی نشان می‌داد. این ربات چند جمله را تکرار می‌کرد از جمله «تبانی در کار نیست»، «شما رسانه‌های اخبار دروغ هستید» و «من یک نابغه با ثبات هستم».
ترامپ پس از پایان سفر سه روزه‌اش به انگلیس، عصر چهارشنبه راهی ایرلند و در مجموعه تفریحی دونبگ که متعلق به اوست، مستقر شد. او روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد عملیات نرماندی جنگ جهانی دوم به فرانسه سفر کرد، اما دوباره به ایرلند بازگشت. به همین مناسبت پلیس ایرلند تا شعاع سه کیلومتری تفریحگاه او، فنس‌هایی را برای محافظت از رئیس‌جمهور آمریکا برپا کرده بود. علاوه بر معترضان خیابانی، مقامات سیاسی کشورهای اروپایی نیز با سفر ترامپ مخالفت کردند. چنان‌که اکثر نمایندگان مجلس ایرلند با سفر ترامپ به این کشور مخالف بودند. ریچارد بوید بارت، نماینده مجلس ایرلند از حزب منافع عمومی که در تظاهرات روز قدس شرکت کرده بود، گفت: دلایل زیادی وجود دارد که علیه ترامپ تظاهرات شود. او دارد کره زمین را نابود می‌کند و همچنین محیط زیست را از بین می‌برد. او از رنگین‌پوستان تنفر دارد، از همسایه‌های مکزیکی خود و همچنین از زنان و کودکان تنفر دارد. وی افزود: ترامپ فقط کسانی را دوست دارد که با ساخت بمب و گلوله ثروت‌اندوزی می‌کنند و به دنبال جنگ‌افروزی هستند. بزرگ‌ترین گناه او حمایت از جنایات و اعمال زشت رژیم صهیونیستی و ظلم و ستم و فشار علیه حقوق اساسی و اولیه انسانی فلسطینی‌هاست. در انگلستان نیز جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در نشست مشترک ترامپ و ملکه شرکت نکرد و در عوض در میان معترضان حاضر شد و به سخنرانی علیه سیاست‌های ترامپ پرداخت. وی در این سخنرانی ترامپ را به دخالت در امور داخلی انگلستان متهم و به‌شدت به این گونه دخالت‌های آشکار و وقیحانه اعتراض کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها