به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، چه ماشین باز و علاقهمند به حوزه خودروباشید، چه نباشید، احتمالا نام برندهای لامبورگینی و فراری را شنیده اید. دو برندی که هر یک به تنهایی مخاطبانی متعدد و ثروتمند دارند. اما جالب است بدانید اگر بداهلاقی مدیر فراری نبود شاید هرگز برند لامبورگینی خلق نمیشد یا حداقل فقط در حوزه تولید ماشینهای سنگین و صنعتی کار میکرد.
سالهای جنگ جانی برای کشورهای درگیر جنگ مثل ایتالیا بسیار دشوار گذشت، فروچیتو لامبورگینی یکی از افرادی بود که در سالهای جنگ جهانی مسئول تعمیر و نگهداری خودروهای جنگی بود. جوانی باهوش از خانوادهای مزرعه دار که استعداد خیره کنندهای در تعمیر و شناسایی عیوب خودروها از خود نشان میداد. او با همین دانش ذاتی پس از بازگشت از جنگ برای کشاورزان تراکتور میساخت و همزمان با کسب درامد، تجربه خود را افزایش میداد.
اندک اندک فروچیتو با سخت کوشی موفق به کسب ثروتی کلان شد و یک فراری خرید، اما وقتی چند بار سوار فراری شد حس کرد کیفیت قطعات داخلی، خدمات عادی مثل گاز و ترمز و مواردی مشابه ضعیف است و مرتب نیاز به تعمیرات دارد. از آن جا که فروچیتو دست به آچار بود به سرعت متوجه شد فراری میتواند و باید بهتر باشد بنابراین تصمیم گرفت سری به دفتر مدیر فراری زده و با او صحبت کند.
اما رفتار مدیر فراری با فروچیتو بسیار زننده و تحقیر آمیز بود. او نه تنها فروچیتو را راه نداد، بلکه به او توهین کرد و او را یک کشاورز تراکتورساز دانست که سر از تولید خودرو در نمیآورد. همین موضوع جرقه رقابت و انتقام را در ذهن فروچیتو زد و درست ماه بعد و پس از کار سخت، در اکتبر سال ۱۹۶۳، لامبورگینی اولین خودروی خود را در نمایشگاه خودرو به نمایش گذاشت.
این روزها و پس از سالها از آن ماجرا، لامبورگینی و فراری رقبایی دیرینه محسوب میشوند. رقبایی که شاید اگر برخورد آن روز مدیر فراری نبود، اساسا هرگز با یکدیگر رقابت نمیکردند و اکنون کارخانه لامبورگینی صرفا در حوه تراکتور و ماشینهای زراعی کار میکرد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد