به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، این سدان کامپکت که جایگزینی برای مدل ATS محسوب میشود، در طراحی کاملاً دنبالهروی برادر بزرگتر خود یعنی CT5 است بهگونهای که در دماغهٔ آن همان نمای آشنا با جلوپنجرهٔ برجسته دیده میشود که با چراغهای باریک و دیلایتهای عمودی احاطه شده است.
در پروفیل جانبی CT4 اما فرم فستبک مانند CT5 دیده نمیشود و شاهد نمای سنتیتری هستیم درحالیکه در عقب خودرو مثل دیگر ساختههای کادیلاک خطوطی تیز و زاویهدار به چشم میخورد.
CT4-V از کیت بدنهٔ چندان تهاجمی هم برخوردار نیست و تنها جلوپنجرهٔ مشکیرنگ، یک اسپویلر کوچک و چهار سر اگزوز آنرا از نسخهٔ استاندارد متمایز کردهاند.
داخل CT4 نیز تقریباً بهطور کامل از CT5 گرفته شده است اما بااینحال در اینجا طراحان کادیلاک غربیلک فرمان جدید، تریم آلومینیومی مات و دوخت متضاد را ارائه کردهاند. کادیلاک فعلاً لیست تجهیزات استاندارد یا سفارشی CT4 را اعلام نکرده است اما میدانیم که این سدان کامپکت اسپرت به سیستم رانندگی خودکار سوپر کروز کادیلاک مجهز است.
در زیر کاپوت CT4-V اما متأسفانه شاهد کوچکسازی پیشرانه هستیم زیرا این سدان کامپکت اسپرت به یک پیشرانهٔ 2.7 لیتری چهار سیلندر توربو با 320 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور مجهز شده که کاهش قابلتوجهی را نسبت به 470 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 توئین توربوی ATS-V نشان میدهد. البته کادیلاک استراتژی جدیدی را برای محصولات سری V خود در نظر گرفته و قصد دارد این خودروها را در دو نسخهٔ مقرونبهصرفه و عملکردی واقعی ارائه کند. این CT4-V فعلاً نسخهٔ مقرونبهصرفه است و نسخهٔ عملکردی واقعی با پیشرانهٔ قویتر در آینده معرفی خواهد شد.
این پیشرانهٔ 2.7 لیتری چهار سیلندر مورداستفاده در CT4-V همان موتور جدیدی است که برای اولین بار در شورلت سیلورادو ارائه شد. برای انتقال نیروی این پیشرانه در سدان اسپرت کادیلاک صرفاً یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است که در حالت استاندارد نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. نسخهٔ دیفرانسیل عقب این ماشین بهصورت استاندارد به ورژن 4 از سیستم کنترل سواری مغناطیسی کادیلاک با کمکفنرهای مگنتورلوجیگال سود میبرد درحالیکه نسخهٔ چهارچرخ محرک به کمکفنرهای سوپاپدار ZF MVS مجهز شده است.
ترمزهای جلوی برمبو با دیسکهای 12.6 اینچی و دیفرانسیل عقب لغزش محدود اما ویژگیهای عملکردیای هستند که در تمامی مدلهای CT4-V ارائه میشوند. علاوه بر این، این ماشین به سیستم انتخاب حالات مختلف رانندگی با حالتی بنام V-Mode هم مجهز است که در این حالت راننده میتواند خودرو را طبق سلیقه و اولویتهای شخصی خود تنظیم کند. هردو نسخهٔ CT4-V از رینگهای 18 اینچی استفاده میکنند اما لاستیکهای نسخهٔ دیفرانسیل عقب از نوع عملکردی و لاستیکهای نسخهٔ چهارچرخ محرک از نوع چهارفصل هستند. هرچند CT4-V قدرت کمتری از ATS-V دارد اما به گفتهٔ کادیلاک، این سدان جدید به دلیل برخورداری از شاسی عملکردی و توزیع وزن نزدیک به 50-50، در پیچها عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.
CT4 مثل CT5 روی نسل جدید پلتفرم آلفای جنرال موتورز ساخته شده یعنی همان پلتفرمی که نسخهٔ قبلی آن در سدان ATS استفاده شده بود. بااینحال، بجای بامو سری 3 و آئودی A4، کادیلاک این سدان جدید را در یک کلاس پایینتر و رقیبی برای آئودی A3 و مرسدس بنز A کلاس میداند. بااینوجود CT4 از لحاظ اندازه، سدانی کامپکت محسوب میشود و همچنان میتوان آنرا رقیب بامو سری 3 دانست. کادیلاک CT4 در کارخانهٔ گرند ریور تولید شده و فروش آن از سهماههٔ نخست سال آینده آغاز خواهد شد. فعلاً قیمت این سدان لوکس آمریکایی مشخص نیست اما CT4-V ارزانترین عضو در خانوادهٔ محصولات V کادیلاک خواهد بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد