در چند روز گذشته در 28 کشور اتحادیه اروپا انتخابات برای ۷۵۱ کرسی پارلمان اروپا برگزار شد، انتخاباتی که به گفته ناظران با استقبال بی‌سابقه‌ای مواجه بود و بیشتر کرسی‌های آن را ملی‌گرایان و احزاب سبز به تصرف خود در آوردند. در این انتخابات کاهش آرای احزاب سنتی اروپا به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۸۰

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان با از دست دادن میزان قابل توجهی از آرای خود نسبت به دوره پیش، عملکرد ضعیفی را در این دوره از انتخابات پارلمان اروپا به نمایش گذاشتند. حزب حاکم دموکرات مسیحی با کاهش چشمگیر میزان آرای خود 9/28درصد آرا را به دست آورد، با این حال همچنان قوی‌ترین حزب آلمان باقی ماند. با این حال حزب سبزها با بهبود نتایج خود و کسب 5/20 درصد آرا توانست برای نخستین بار خود را به عنوان دومین حزب قدرتمند آلمان معرفی کند. انتخابات پارلمان اروپا در این دوره بدترین نتیجه را برای سوسیال دموکرات‌ها داشت.
از سوی دیگر حزب تازه تاسیس «آلترناتیو برای آلمان» حرکتی رو به جلو داشته و توانست علاوه بر کسب ۱۱ درصد آرا، قویترین حزب در ایالت براندنبورگ لقب بگیرد.
به گزارش بی.بی.سی، رای بریتانیایی‌ها در انتخابات پارلمان اروپا به‌شدت دوقطبی شده بود. حزب برگزیت که فقط شش هفته از تاسیس آن می‌گذرد، به رهبری نایجل فاراژ، 30 درصد آرا را کسب کرد. از سوی دیگر حزب لیبرال دموکرات که مخالف خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست با 20 درصد آرا در مقام دوم قرار گرفت و دو حزب اصلی محافظه کار و کارگر متحمل شکست سنگینی شدند. حزب کارگر با ۱۴درصد و حزب سبزها با ۱۲درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند. حزب حاکم محافظه کار با ۱۴درصد کاهش آرا فقط ۹درصد آرا را کسب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها