آب بهترین نوشیدنی برای غلبه بر تشنگی در ماه رمضان است. سایر نوشیدنی‌ها اغلب حاوی مقادیر قابل توجهی شکر یا نمک هستند که خود تشنگی را تحریک می‌کنند و همچنین کالری بسیار بالایی دارند. نوشیدن بیش از حد نوشیدنی‌های دیگر به‌خصوص انواع شیرین و گازدار سبب می‌شود، معده شما بیش از حد پر شده و فرآیند هضم غذا به تاخیر بیفتد.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۶۹

ما باید هر روز حداقل 8 لیوان آب مصرف کنیم. در روزهای گرم باید این میزان افزایش یابد. پس در فاصله‌ بین افطار تا سحر حتماً مقادیر کافی آب بنوشید اما نه در حین غذا خوردن.
از مصرف غذاهای ادویه‌ای و تند به خصوص در وعده سحری اجتناب کنید چرا که سبب افزایش شدت تشنگی در طول روز می‌شود.
از افزودن نمک به غذا یا مصرف غذاهای پر نمک نظیر پنیرهای شور یا ماهی‌های شور و ترشی‌های پر نمک اجتناب کنید، چرا که این ترکیبات تشنگی را تشدید می‌کنند.
میوه‌های تازه و سبزیجات را فراموش نکنید، چرا که حاوی مقادیر قابل توجهی آب و فیبر هستند. این ترکیبات برای مدت زمان طولانی‌تری در روده باقی مانده و تشنگی را کاهش می‌دهند.
به جای نوشیدنی‌های شیرین یا نوشابه‌های گازدار از آب میوه‌های طبیعی استفاده کنید.
از نوشیدن حجم زیادی از آب در یک زمان یا در حین غذا خوردن اجتناب کنید.
خوردن برش‌های سرد یا منجمد میوه نظیر سیب یا انگور یا هلو می‌توانند دهان شما را برای مدت زمان بیشتری مرطوب نگه‌ دارند.
لیمو یا برش‌های لیموی منجمد یا سرد در صورتی که به آب خنک اضافه و در سحر مصرف شوند، می‌توانند به رفع عطش و تشنگی در طول روز کمک کنند.
سعی کنید برگ‌های تازه نعناع را به سالاد، غذا یا نوشیدنی‌ها اضافه کنید
چرا که با ایجاد حالت خنکی در دهان حالتی شبیه آدامس‌های نعناعی را ایجاد می‌کند.
مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار نظیر چای، قهوه و نسکافه را طی ماه رمضان کاهش دهید.
می‌توانید قطعات کوچک یخ مزه دار شده را با استفاده از آب لیمو در سحر به جای نوشیدن آب در دهان خود قرار دهید.

دکتر مریم قادری قهفرخی

متخصص صنایع غذایی

ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها