رئیس‌جمهور کشورمان با تاکید بر این‌که عربستان و امارات باید متوجه اعمال و رفتار خود باشند، گفت: عربستان و امارات بدانند که وجود و بقایشان در سایه تصمیم خردمندانه حکومت جمهوری اسلامی ایران است. چنانچه سران نظام اسلامی و بزرگان کشورمان و رهبر معظم انقلاب و مرحوم آیت‌ا...‌هاشمی تصمیمات دقیقی را در مقطعی که صدام به کویت حمله کرد، نگرفته بودند امروز اثری از این کشورها وجود نداشت.
کد خبر: ۱۲۰۲۸۱۹

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در جلسه دیروز هیات دولت افزود: زمانی که صدام قصد داشت به کویت حمله کند از ما خواست یا کمک کرده یا سکوت کنیم و تصمیم صدام صرفا گرفتن کویت نبود و در نامه‌ای که به مرحوم‌هاشمی نوشته صراحتا اعلام کرده که در خلیج‌فارس 800 کیلومتر مرز مشترک خواهیم داشت و این نشان می‌دهد که صدام علاوه بر کویت به دنبال اشغال عربستان، عمان، امارات و قطر هم بود.
رئیس‌جمهور گفت: شما که وجودتان در سایه جمهوری اسلامی ایران است، چطور به ترامپ می‌گویید که اگر صادرات نفت ایران را به صفر برسانید ما آن را جبران خواهیم کرد؟ آیا از تبعات این حرف خود آگاه هستید و می‌دانید که این به معنای دشمنی صریح با ملت ایران است؟ آیا نمی‌دانید که دوران ترامپ به پایان خواهد رسید و ما ماندگار هستیم و به عنوان همسایه در طول سالیان طولانی در کنار هم خواهیم بود؟ بهتر است به فکر دوستی دائمی در منطقه باشیم.
روحانی خطاب به عربستان و امارات، افزود: جمهوری اسلامی ایران حق حیات بر گردن شما دارد و این دروغ نیست و یک تعارف یا شعار نیست. ما بودیم که نگذاشتیم کشور شما از بین برود و بر شما مسلط شوند، چطور امروز با دشمنان ما همکاری می‌کنید؟
با چاقوکش مذاکره نمی‌کنیم
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که امروز راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوز وجود ندارد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طول 40 سال گذشته هر روز توطئه جدیدی علیه ملت بزرگ ایران طراحی و اجرا کردند و همواره شکست خورده و باز هم شکست خواهند خورد.
وی تصریح کرد: ما همواره مرد مذاکره و دیپلماسی بوده‌ایم، همان‌طوری که مرد جنگ و دفاع هستیم؛ مذاکره در صورتی میسر است که همه فشارها برداشته شده، از اقدامات غیرقانونی خود عذرخواهی کنند و احترام متقابل وجود داشته باشد. بی‌تردید قبول خواسته فرد چاقوکشی که به زور و دروغ دنبال مذاکره است، مطمئنا به جایی نخواهد رسید و ما با فرد چاقوکش و فرمول چاقوکشی مذاکره نمی‌کنیم و قبول چنین مذاکره‌ای به معنای ذلت و تسلیم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها