مرد پرتقال فروش که با اسکیمر حساب 200 نفر را در تهران خالی کرده بود، در مخفیگاهش در گرگان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۲۰۲۳۲۱

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده با طرح شکایت‌های مشابه در پلیس فتای تهران آغاز شد. بررسی شکایت‌ها نشان داد، شکات در دام یک مجرم اسکیمری گرفتار شده و در حالی که کارت بانکی در اختیار خودشان بوده، موجودی حسابشان خالی شده است.
شگرد سرقت نشان داد، از حساب مالباختگان به یک شیوه سرقت شده و آنها در دام یک مجرم گرفتار شده‌اند. ماموران برای شناسایی مجرم به تحقیق از مالباختگان پرداخته و متوجه شدند، آنها روز قبل از سرقت از پرتقال‌فروش دوره گردی با کارت بانکی خرید کرده بودند.
با کشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و کارشناسان پلیس فتا با بررسی لیست مجرمان اسکیمری موفق شدند، ردپای یک مجرم سابقه‌دار به نام اشکان 42 ساله را در این پرونده کشف کنند. اشکان دارای سوابق متعدد دستگیری در شهرهای کرج، قم، دماوند، پردیس، مارلیک و اندیشه بود.
با شناسایی چهره متهم توسط مالباختگان، عملیات دستگیری او با دستور قضایی آغاز شد.
ماموران با ردیابی‌های پلیسی خانه او را در شمال کشور شناسایی کرده و راهی آنجا شدند اما متهم قبل از حضور پلیس متواری شده بود. سرانجام مخفیگاه اشکان در شهر گرگان شناسایی و 21 فروردین امسال دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاهش نیز دستگاه کپی اسکیمر، کارت‌های کپی شده شکات و مالباختگان، سیستم رایانه، دستگاه‌های متعدد کارت خوان سیار و دهها کارت خام کشف شد .
متهم در همان تحقیقات اولیه به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی شکات اعتراف کرد و عنوان داشت که در زمان حضورش در شهر تهران، با استفاده از مدارک شناسایی جعلی در مسافرخانه‌های مختلف شهر اتاق اجاره کرده بود. روزها در پوشش «دست‌فروشی» و «دوره‌گردی» در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه مناطق غرب پایتخت به این شیوه اقدام به کپی کردن کارت‌های عابربانک افراد کرده و با استفاده از رمز کارت که خود مالباختگان اعلام می‌کردند، از حساب طعمه‌ها برداشت می‌کرد.
سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران در این باره گفت: تاکنون با شناسایی بیش از 200 نفر از شکایت و با بررسی تراکنش‌های مالی حساب‌های بانکی متعلق به این مالباختگان ارزش مالی پرونده به بیش از300 میلیون تومان رسیده که این تعداد از شکات و ارزش مالی پرونده همچنان در حال افزایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها