رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۹۵ هزار نفر در بیمارستان‌های صحرایی سپاه و ارتش در مناطق سیل‌زده استان ویزیت رایگان شدند.
کد خبر: ۱۲۰۱۳۴۹

به گزارش تسنیم از گرگان، عبدالرضا فاضل در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: بیمارستان صحرایی ارتش در آق‌قلا و دو بیمارستان صحرایی سپاه در شهرهای آق‌قلا و سیمین‌شهر مستقر و در این بیمارستان‌ها 95 هزار نفر ویزیت شدند. وی افزود: در این مدت 535 مورد ویزیت مادر باردار صورت گرفت و 114 نفر جراحی شدند. هشت هزار و 832 نفر به صورت میدانی به اورژانس مراجعه کردند و از این تعداد 521 مورد منجر به بستری موقت شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: اورژانس بیمارستانی در زمان وقوع سیل گلستان 600 اعزام را با صد آمبولانس انجام داد و 11 مادر باردار نیز با بالگرد به بیمارستان‌های استان منتقل شدند. وی با اشاره به برپایی محل‌های اسکان اضطراری گفت: در این مدت 10 هزار نفر در کمپ‌ها اسکان داده شدند و 38 هزار ویزیت رایگان در محل کمپ‌ها انجام شد. همچنین اقدامات پیشگیرانه و آموزش چهره به چهره سبب شد تا هیچ گونه بیماری عفونی یا اپیدمی در محل اسکان و کمپ‌های سیل‌زدگان گزارش نشود. فاضل گفت: ارزیابی از آسیب‌های وارده به واحدهای دانشگاه انجام شد و نیازهای ما در بخش لجستیک به مرکز منتقل شده است تا حمایت‌های لازم صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها