سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی فراخوان دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران را که اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد، اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۹۸۲۸۶

به گزارش جام‌جم، با هدف کمک به رشد و بالندگی پویانمایی ایران اسلامی و برنامه‌های عروسکی، فراهم آوردن زمینه پرنشاط، پویا و سالم برای رقابت سازنده بین هنرمندان، دیده شدن آثار فاخر در سطح ملی و هم‌افزایی ظرفیت‌های متعدد و گسترده این عرصه مهم و تاثیرگذار، دومین دوره جشنواره ملی پویانمایی و
نمایش عروسکی تلویزیونی ایران توسط سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با رویکرد رسانه‌ای و تلویزیونی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود.
با توجه به اهمیت برنامه‌های عروسکی در تلویزیون، در جشنواره دوم آثار عروسکی نیز در بخش مستقل کنار آثار انیمیشن با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
این جشنواره دارای هشت بخش مختلف است:
در بخش پویانمایی آثار گوناگون در قالب‌های سریال و مجموعه، فیلم کوتاه و نیمه‌بلند و فیلم بلند (سینمایی و تلویزیونی)، در بخش عروسکی بهترین مجموعه‌های عروسکی، در بخش قالب‌های وابسته آثاری در قالب آموزشی و موشن‌گرافیک، جلوه‌های بصری در تولیدات نمایشی و مستند، فیلم‌های تبلیغاتی و عنوان‌بندی، در بخش قالب‌های ویژه آثار موضوعی با محتوای شعار سال، مقاومت (انقلاب اسلامی، مدافعان حرم، دفاع مقدس)، مفاهیم دینی، فرهنگی، سبک زندگی (عفاف، حجاب، صداقت، احترام به والدین)، اقتصاد مقاومتی، تهاجم سیاسی و فرهنگی، تجلیل از دستاوردهای اجتماعی (اشتغال، تحکیم خانواده و ازدواج، فرزندآوری، شهرنشینی شایسته، سلامت) و آثار فرهنگی و بصیرت‌افزایی و چهل سالگی انقلاب اسلامی، در بخش طرح و فیلمنامه آثاری شامل طرح و ایده پویانمایی، فیلمنامه پویانمایی و فیلمنامه عروسکی و... برپا خواهد شد.
همچنین انیمیشن با موضوعیت حجاب و عفاف، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه، معرفی آثار پویانمایی سازمان‌های مختلف، معرفی آثار پویانمایی و عروسکی مراکز استان‌ها، معرفی آثار پویانمایی مرکز صبا، معرفی استودیوهای حرفه‌ای و بازار فیلم با حضور مهمانان کشورهای خارجی هم مدنظر قرار دارد.
جوایز بخش مسابقه در بخش سریال و مجموعه شامل تندیس و جایزه به بهترین سریال و مجموعه، کارگردانی، فیلمنامه، متحرک‌سازی، فضاسازی، طنزپردازی و شوخی فانتزی، طراحی شخصیت، موسیقی، صداگذاری و دوبله خواهد بود.
در بخش فیلم‌های بلند سینمایی و تلویزیونی هم تندیس و جایزه نقدی به بهترین فیلم بلند و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم دوم بلند اهدا می‌شود و جوایز بخش بهترین فیلم کوتاه و نیمه‌بلند تک‌قسمتی نیز شامل دیپلم افتخار و جایزه به بهترین فیلم‌های اول، دوم و سوم است.
در بخش عروسکی تندیس و جایزه نقدی به بهترین برنامه، کارگردانی، فیلمنامه، عروسک‌گردان، صداپیشه، موسیقی، طراحی دکور و صحنه و طراح عروسک اهدا خواهد شد.
در بخش قالب‌های وابسته نیز تندیس و جایزه نقدی به بهترین موشن‌گرافیک، پویانمایی آموزشی، تبلیغاتی، جلوه‌های ویژه‌رایانه‌ای و عنوان‌بندی اهدا می‌شود؛ جوایز بخش ویژه جایزه ویژه هیات داوران نیز شامل تندیس و دیپلم و جایزه به بهترین اثر موضوعی مرتبط با 40 سالگی انقلاب اسلامی، دیپلم و جایزه نقدی به بهترین اثر شعار سال، دیپلم و جایزه نقدی به بهترین اثر با موضوع مقاومت، دیپلم و جایزه نقدی به بهترین اثر با مفاهیم دینی، فرهنگی، بهترین اثر با مفاهیم سبک زندگی (عفاف، حجاب، صداقت، احترام به والدین)، دیپلم و جایزه نقدی به بهترین اثر مقابله با جنگ نرم، تهاجم سیاسی و فرهنگی و بهترین اثر با رویکرد غلبه بر آسیب‌های اجتماعی اشتغال،
با تحکیم خانواده، ازدواج، فرزندآوری، شهرنشینی شایسته، سلامت و اعتیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها