سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تعهدات اروپایی‌ها به برجام گفت: در بحث ایجاد سازوکار مالی با اتحادیه اروپا هم نهایتا باید اروپا بر اساس تعهداتی که در برجام پذیرفته عمل کند. اروپا اصرار دارد برجام باقی بماند و ما هم به دلیل اصرار آنها در برجام باقی مانده‌ایم. بنابراین آنها موظفند تعهدات‌شان را انجام دهند و این یک «باید» برای اتحادیه اروپاست.
کد خبر: ۱۱۹۸۲۴۴



بهرام قاسمی خاطرنشان کرد: امیدواریم اروپایی‌ها بتوانند با خردمندی لازم در این حوزه بین خودشان این تفاهم را انجام دهند. اگرچه با دشواری‌هایی روبه‌رو هستند، اما به نظر می‌رسد اگر با کمی جدیت تلاش کنند می‌توانند سازوکارهای ویژه را که به اس.پی.وی معروف شده است، شکل داده و نهایتا آن را توسعه دهند.
از سوی دیگر، عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه در توییتی در واکنش به شنیده‌هایی مبنی بر آماده شدن وزارت‌خارجه برای خروج از برجام نوشت: دیروز و امروز با مدیران سیاسی و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای انگلستان و فرانسه دیدارهای خوبی در تهران داشتم. اراده سیاسی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی برای حفظ برجام همچنان جدی است. ابتکارات جدیدی در خصوص اس.پی.وی در حال طراحی است و مذاکرات کارشناسی ما با آنها ادامه دارد./ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها