سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
درست مثل تعداد مدارس آموزش از راه دور که در این 20 سال فراز و فرود داشته، کیفیت آموزش در آنها نیز دستخوش تغییر بوده و حواشی در موردشان کم نبوده، چه درباره مجوزهایش که میگفتند اغلب به عدهای خاص داده شده و چه درباره امتحانات و نمراتش که میگفتند گاهی از قاعده خارج شده. از پس همه این حواشی اما مراکز آموزش از راه دور ماندند و به حیاتشان ادامه دادند چون نیاز به آنها در این دو دهه هرگز قطع نشد. افراد لازم التعلیمی که نمیتوانند به هزار و یک دلیل به مدارس حضوری بروند، بچههای کار، خانمهای متاهل، افراد زندانی و دربند، معلولان جسمی و بزرگسالانی که از سن مدرسه رفتنشان گذشته درهمه این سالها مشتری مدارس آموزش از راه دور بودهاند و اگر این مدارس نبود شاید این افراد نیز به خیل بازماندگان از تحصیل و کمسوادان جامعه ملحق میشدند.
با این حال مدارس آموزش از راه دور همچنان از برخی کاستیها رنج میبرند که اگر رفع شوند این مدارس نیز بیشتر شناخته میشوند. بهبود کیفیت یادگیری در این مدارس یکی از این ملزومات است که این نیز مستلزم طرح برنامه درسی نظاممند است. همچنین بقا و توسعه این مدارس به زیرساختهای فناوری اطلاعات بستگی دارد، زیرساختهایی که فضای یادگیری را متحول کرده و صد البته یادگیری را آسان می کند. در یکی از روزهای امسال که رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد که همه مدارس آموزش از راه دور تا پایان دولت دوازدهم یعنی تا دو سال دیگر الکترونیکی میشوند شاید یکی از بهترین خبرهای منتشر شده این حوزه بود. استفاده از فناوری و ابزارهای الکترونیکی در آموزش از راه دور به این دلیل مهم است که میتواند با ازبین بردن موانع زمانی، مکانی و اجتماعی، مطالب درسی را در همه زمانها و مکانها به مخاطبان منتقل کند و این اسباب برای کشور ما که بخشی از مردمانش گرفتار بُعد مسافت، دوری یا نبود مدارس و البته تعصبات قومی بهویژه در مواجهه با تحصیل دختران هستند، میتواند راهگشا باشد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد