فارس: جمعی از نانوایان استان تهران امروز ساعت 10 صبح در مقابل سازمان تعزیرات آرد و نان تجمع کردند.
کد خبر: ۱۱۹۶۵۴

جمعی از نانوایان استان تهران از امروز ساعت 10 صبح در مقابل سازمان تعزیرات آرد و نان تجمع کردند.
یکی از نانوایان شرق تهران با اشاره به ابلاغیه 10 روز گذشته وزارت بازرگانی به نانوایان استان تهران در خصوص افزایش قیمت نان؛ گفت: براساس این ابلاغیه نانوایان استان تهران میتوانستند نرخ نان را 15 درصد افزایش دهند اما سه روز پس از ابلاغ این دستور جلسه از طریق رسانههای عمومی اعلام شد که افزایش نرخ نان غیرقانونی است و نانوایان نباید قیمت نان را افزایش میدادند.
وی افزود:پس از این مساله اکثر نانواییها جریمه و چند نانوایی پلمپ شدند.
این نانوا تصریح کرد: مگر وزارت بازرگانی افزایش نرخ نان را تصویب نکرده بود پس چرا پس از گذشت سه روز نظر خود را پس گرفت.
این نانوا با نشان دادن صورتجلسهای مبنی بر افزایش قیمت نان به خبرنگار فارس گفت: این صورت جلسه توسط محمدصادق مفتح معاون وزیر بازرگانی، محمود طهماسبی قائم مقام وزیر بازرگانی در تعزیرات گندم و آرد و نان، صدرالدین مصباح سرپرست غله و بازرگانی منطقه یک، حسین نظری رئیس اتحادیه نانوایان، یوسف احمدی عضو اتحادیه نانوایان تهران، علی نظری عضو اتحادیه نانوایان تهران، محمدرضا نظری عضو اتحادیه نانوایان تهران و احمد کرمی عضو اتحادیه نانوایان تهران به امضا رسیده است.
یکی دیگر از نانوایان با اشاره به اینکه با این کار آبروی ما را بردند؛ گفت: فردی که جنایتی مرتکب شده صورت او را در رسانههای تصویری شطرنجی نشان میدهند در حالی که صدا و سیما سردر نانواییهای متخلف را نشان داد و آبروی نانوایان را به راحتی بردند.
یکی دیگر از نانوایان منطقه شمیران تصریح کرد: نانواییهای نان سنگک منطقه شمیران از ترس آبرویشان نانواییهای خود را بستهاند.
نانوای دیگری اظهار کرد: مگر ما حق شهروندی نداریم. اگر اتحادیه در مورد افزایش قیمت نان با وزارت بازرگانی به توافق رسیده چرا بعد از چند روز حرف خود را پس میگیرد و نظرش تغییر میکند؛
وی خاطرنشان کرد: سخن ما این است که چرا مشکل ما را سیاسی کردند و عنوان شد که افزایش قیمت نان در زمان انتخابات شیطنت سیاسی است؛ در حالی که افزایش قیمت نان یک مساله اقتصادی است.
این نانوا گفت: چرا با این تصمیم ما را با مردم درگیر کردند؛ چرا نان باید صبح 70 تومان و همان نان بعدالظهر 60 تومان فروخته شود؛
نانوای دیگری گفت: از سال 81 به بعد نرخ جدیدی به نانوایان اعلام نشد در حالی که بقیه کالاها، دستمزد و هزینههای دیگر خانوادهها افزایش یافته است.
وی افزود: مایحتاج زندگی ما چندین برابر افزایش یافته در حالی که درآمد نانوایان همان درآمد سال 81 است. این نانوا تصریح کرد: کسی به حرفهای ما توجهی ندارد. برای بدست آوردن حقمان چه کنیم؛
اتحادیه نانوایان در 15آذر ماه جاری افزایش قیمت نان را به نانواییها ابلاغ کرده بود اما پس از گذشت سه روز این کار از سوی استانداری تهران غیرقانونی خوانده شد و از سوی وزارت بازرگانی نیز تکذیب شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها