محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروز ۹۸ در خوزستان از سوی رییس پلیس راه استان اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۹۶۳۰۶
اعلام محدودیت‌های ترافیکی نوروز ۹۸ در خوزستان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ رضا دولتشاهی، رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به افزایش حجم تردد در محور‌های مواصلاتی کشور و همچنین به منظور ارتقاء ضریب ایمنی و ایجاد کشش ترافیک گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور در محور‌های پرترافیک استان از روز شنبه ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود و تا پایان روز شنبه ۱۷ فروردین سال ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان و سایر نقاط کشور ممنوع است.

به گفته سرهنگ دولتشاهی، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در ۱۳ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در کلیه محور‌های برون شهری استان خوزستان ممنوع خواهد بود.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: در محور پلدختر – اندیمشک و بالعکس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز‌های ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال جاری و همچنین از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ فروردین سال ۱۳۹۸ ممنوع است.

وی در ادامه افزود: همچنین در محور گچساران – بهبهان و بالعکس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز‌های ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال جاری و از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ ممنوع است.

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار داشت: در محور ایذه – شهرکرد و بالعکس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز‌های ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز‌های ۴، ۸، ۹، ۱۲، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ ممنوع خواهد بود.

وی بیان کرد: تردد کلیه اتوبوس‌های کاروان راهیان نور از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا پایان روز ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ در محور ایذه – شهرکرد و بالعکس ممنوع بوده و مسیر اهواز - اندیمشک - خرم آباد - الیگودرز - اصفهان - شهرکرد به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

بنابر اعلام رییس پلیس راه خوزستان، حمل و نقل محمولات ترافیکی که از پیش پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه‌های اصلی برون شهری از ساعت ۷ صبح روز شنبه ۲۵ اسفند ۹۷ تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۵ فروردین ۹۸ و همچنین از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۸ فروردین ۹۸ تا ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸ ممنوع است.

وی اذعان داشت: صدور مجوز عبور برای خودرو‌های ترافیکی نیز از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه ممنوع است، اما در روز‌های و ۵ تا ۷ فروردین تنها برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی و با تشخیص مراجع صادر کننده، مجوز عبور محموله صادر می‌شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی همچنین در خصوص محدودیت‌های خودرو‌های ترانزیت حامل مواد سوختی بیان کرد: ورود و تردد کلیه خودرو‌های ترانزیت مواد سوختی از ساعت ۷ صبح روز شنبه ۲۵ اسفند ۹۷ تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۵ فروردین ۹۸ و همچنین از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۸ فروردین ۹۸ تا ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸ ممنوع است.

وی اظهار داشت: خودرو‌های مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۹۸ صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل‌های ایمن بین راهی خواهند بود.

دولتشاهی گفت: در تمامی محور‌های برون شهری که در ایام ذکر شده ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌گردد، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکر‌های حامل مواد سوختی (به غیر از تانکر‌های ترانزیتی) و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌گردد که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن‌ها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها