سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: مجوز بیش از ۱۹ هزار و ۷۸۰ پرواز فوق العاده و برنامه ای را برای شرکت‌های هواپیمایی با رعایت اصول ایمنی برای رفاه حال مسافران صادر کردیم.
کد خبر: ۱۱۹۴۷۲۴
تمهیدات ویژه سازمان هواپیمایی کشوری برای ایام نوروز

به گزارش جام جم آنلاین، رضا جعفرزاده در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: سازمان هواپیمایی کشوری در چنین ایامی جلسات متعددی را با بخش‌های مختلف با هدف نظارت عالی برگزاری می‌کند و تمام افرادی که در فرآیند پرواز دخیل هستند در آن شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود ۱۳۵ هواپیما با ۲۱ هزار صندلی پرواز در اختیارمان است و باوجود این ظرفیت محدود و محدودیت‌هایی که برای ما اعمال کرده سعی کرده ایم که بتوانیم با پرواز‌های فوق العاده بلیت هواپیمای بیشتری در اختیار متقاضیان بخش هوایی قرار دهیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی افزود: مجوز بیش از ۱۹ هزار و ۷۸۰ پرواز برنامه ای و فوق العاده را صادر کردیم که ۵ هزار و ۴۸ پرواز در مسیر‌های بین المللی برای شرکت‌های داخلی و خارجی و بقیه پرواز‌ها داخلی است.

جعفرزاده ادامه داد: این پرواز‌های فوق العاده برای رفاه حال متقاضیان است و نیاز به هماهنگی‌هایی دارد و ما تخمین می‌زنیم که روزانه ۷۵۰ تا هزار پرواز از فرودگاه‌های کشور در این ایام داشته باشیم و اگر تاخیر یا مشکلی برای یک هواپیما در این حجم پرواز بوجود بیاید باید بدانیم که مجوز‌های صادر شده با رعایت اصول ایمنی و در جهت افزایش دسترسی به بلیت ها داده شده است.

نظارت سازمان هواپیمایی به دو صورت انجام می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره نظارت سازمان هواپیمایی گفت: نظارت‌ها به دو صورت انجام می‌شود که نظارت اول از اول اسفند شروع شده و دفتر نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری نظارت و بازرسی خود را شروع کرده و اگر موارد تخلفی در مدیریت توزیع بلیت و نرخ بلیت هواپیما باشد بدون اغماض برخورد می‌شود.

جعفرزاده ادامه داد: نوع دوم نظارت با دریافت گزارش‌های مردمی است که ما شماره تلفن تمام شرکت‌های هواپیمایی را روی سایت سازمان هواپیمایی در اختیار مردم قرار داده ایم و اگر مردم شکایتی داشته باشند از طریق سایت cao.ir تماس بگیرند و شکایات خود را مطرح کنند و حتماً رسیدگی می‌شود.

۸۰ درصد بلیت‌ها به صورت سیستمی ارائه می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: براساس دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌ های هواپیمایی ملزم هستند فقط در مسیر‌های گردشگری مانند کیش و قشم و مناطق نفتی بلیت‌های خود را به صورت بسته‌ای ارائه کنند و در سایر مسیر‌ها بلیت باید به صورت سیستمی باشد.

جعفرزاده ادامه داد: در غیر این صورت شرکت هواپیمایی تخلف کرده و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی در خصوص برخورد‌های صورت گرفته با این شرکت‌های متخلف که گرانفروشی کنند، گفت: برخورد‌ها به صورت اخطار، تعلیق، لغو مجوز و اگر شرکتی به صورت سایتی بلیت بفروشد سایت آن شرکت بسته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها