دفتر نخست‌وزیری عراق از بررسی تحولات داخلی و منطقه‌ای از جمله تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در دیدار عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق و نماینده سازمان ملل در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۴۵۸۰

به گزارش تسنیم، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق روز چهارشنبه از بازگشایی منطقه الخضراء بغداد حمایت و تاکید کرد این نمایندگی به تصمیمات حاکمیتی عراق پایبند بوده و برای اجرای آن همکاری می‌کند.
دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر امروز یان کوبیش رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل در عراق را به حضور پذیرفت که طی آن اوضاع سیاسی عراق و تکمیل کابینه و نیز نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره عراق و بازسازی و ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نیز اوضاع منطقه و تحریم‌های آمریکا علیه ایران بررسی شد.
کوبیش با اشاره به حمایت بین‌المللی گسترده از دولت جدید عراق و شخص نخست‌وزیر این کشور در جریان نشست اخیر شورای امنیت درباره عراق تاکید کرد سازمان ملل و جامعه جهانی به طور کامل از دولت عراق حمایت می‌کنند.
براساس این گزارش، دفتر نمایندگی سازمان ملل در عراق همچنین از تصمیم دولت این کشور برای باز کردن منطقه الخضراء حمایت و بر پایبندی به تصمیمات حاکمیتی عراق و همکاری برای اجرای آن تاکید کرد. براساس گزارش شبکه السومریه، نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه از عزم خود برای بازگشایی منطقه الخضراء پس از 15 سال خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها