رئیس انجمن قلب ایران از برگزاری دومین همایش علمی متخصصان قلب ایران و اروپا در مشهد مقدس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۴۰۳۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فریدون نوحی گفت: این همایش با تلاش آستان قدس رضوی و همکاری بیمارستان فوق تخصصی قلب شهیدرجایی تهران در بیمارستان رضوی مشهد از چهاردهم تا هفدهم آذر برگزار می‌شود.
وی افزود: دو انجمن اروپایی CTO(به منظور درمان انسداد رگ‌های قلبی) و انجمنCSI (درمان نارسایی‌های مادرزادی قلب) برای دومین بار در ایران برگزار می‌شود.
نوحی ادامه داد: 32 نفر از متخصصان بیش از 20 کشور همچون انگلستان، آلمان، ژاپن، صربستان، ایتالیا، کره‌جنوبی، ترکیه، تایلند، مالزی، یونان، هند، ویتنام، لهستان و افغانستان به همراه متخصصان ایرانی در این همایش علمی حضور دارند.
رئیس انجمن قلب ایران با اشاره به این‌که تاکنون حدود 600 متخصص قلب از سراسر کشور برای حضور در این همایش علمی نام‌نویسی کرده‌اند، عنوان کرد: این کنگره آموزشی کارگاه‌هایی به منظور روش‌های تصویربرداری قلب جنین، پیوند قلب، درمان‌های نوین، نوآوری‌های دارویی و نیز مراقبت‌های پرستاری از بیماران نیز به همراه دارد.
وی ادامه داد: این کنگره در دو قسمت درمان انسداد رگ‌های قلبی و درمان بیماری‌های مادرزادی برگزار می‌شود.
رئیس انجمن قلب ایران گفت: 40 درصد از مرگ و میرها در کشور بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی است.
وی بیان کرد: 10 درصد از مردم ایران به دیابت و 20 درصد به پرفشاری خون مبتلا هستند و پیش‌بینی می‌شود حدود 5 تا 8 درصد به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا باشند.
نوحی گفت: از دو سال و نیم گذشته روش نوین درمان سکته‌های قلبی با باز کردن سریع رگ‌های مسدود شده قلب در کشور آغاز شده است و تاکنون 40 هزار بیمار از این خدمات بهره‌مند شده‌اند که نتایج بسیار مطلوبی برای بیمار در پی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها