: مرحله نیمه نهایی مسابقات کایاک دو نفره مردان در مسافت 500 متر دیروز برگزار شد و طی آن یاسر هدایتی و محسن میلاد، نمایندگان ایران
کد خبر: ۱۱۹۳۰۸
با زمان یک دقیقه و 46 ثانیه و 355 هزارم ثانیه پس از تیم ژاپن به مرحله نهایی راه یافتند.
شاهو ناصری در کانو 500 متر یک نفره با ثبت زمان 2 دقیقه و 11 ثانیه و 707 هزارم ثانیه دوم شد و به فینال راه یافت. الهه خوارزمی نیز در ماده کایاک 500 متر تک نفره زنان به فینال مسابقات راه یافت. خوارزمی در این رقابت با زمان 2 دقیقه و 15 ثانیه و 332 هزارم ثانیه در گروه خود چهارم شد و به مرحله نهایی راه یافت. مسابقات نهایی رقابت های کانو و کایاک 500 متر در بخشهای تک نفره و دو نفره امروز در دوحه برگزار می شود.

2 برنز و یک فینالیست در ووشو


حاصل تلاش 3 ووشوکار کشورمان در مرحله نیمه نهایی مسابقات آسیایی دوحه ، 2 شکست و یک پیروزی بود. دیروز علیرضا صحرانشین در وزن منهای 60 کیلوگرم با غلبه بر نماینده هندوستان راهی فینال شد تا مدال نقره او در دوحه مسجل شود. صحرانشین امروز در فینال باید به مصاف چائوما از چین برود. در وزن منهای 50 کیلوگرم ، جلیل عطایی مغلوب ووشوکار لائوسی شد و به مدال برنز بازیها رسید. خسرو مینو، دیگر ووشوکار کشورمان نیز در وزن منهای 70 کیلوگرم دیدار نیمه نهایی را به حریف فیلیپینی خود واگذار کرد تا او هم مثل عطایی صاحب گردن آویز برنز شود.

شمشیربازی سابر ایران هشتم شد


تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه سابر تیمی در مکان هشتم رقابت های شمشیربازی بازیهای آسیایی 2006 دوحه قرار گرفت. تیم ایران متشکل از پیمان فخری ، مجتبی عابدینی ، حمیدرضا طاهرخانی و پرویز درویشی دیروز 2 دیدار برگزار کرد که در نخستین دیدار برابر فیلیپین با نتیجه 45 بر 28 به برتری رسید، امادر بازی دوم با اختلاف 6 امتیاز و با نتیجه 45 بر 39 مقابل چین شکست خورد.

دیدار علی آبادی با ولیعهد قطر


معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی با شیخ حمد آل ثانی ، ولیعهد قطر و رئیس کمیته برگزاری پانزدهمین دوره بازی های آسیایی دیدار کرد.
به گزارش پایگاه خبری سازمان ، طرفین در این دیدار درباره نحوه تعامل و همکاری های ورزشی دو کشور ایران و قطر، بحث و تبادل نظر کرده و بر گسترش مناسبات ورزشی تاکید کردند. در دیدار علی آبادی با شیخ حمد آل ثانی که رئیس کمیته ملی المپیک قطر هم است ، طرفین بر تعیین نماینده ای تام الاختیار جهت پیشبرد توافقات به عمل آمده و گسترش مناسبات ورزشی 2 کشور ایران و قطر تاکید کردند.

عدم نفوذ نمایندگان ایران در کنفدراسیون های


در حالی که ایران نمایندگان زیادی در کنفدراسیون های آسیایی دارد اما، برگزاری بازی های آسیایی نشان داد که نمایندگان کشورمان دارای نفوذ چندانی در آسیا نیستند.
به گزارش ایسنا، ظاهرا نمایندگان ایران نقشی در تصمیم گیری ها ندارند و در مواردی حق ایران در این دور از بازی های آسیایی خورده شد. از دست دادن 2مدال طلای مسلم ، دلیل واضحی بر این مدعاست که کرسی های ما بیشتر حالت فرمایشی دارد.
رئیس سازمان تربیت بدنی نیز بر این قضیه تاکید دارد که نفوذ ایران در آسیا ضعیف است: ناداوری هایی که ما در بازی های آسیایی دیدیم از سوی گروهی شامل کشورهای کره ، ژاپن و چین حمایت می شود. کشورهای عربی هم یک گروه تشکیل داده و ورزشکاران خود را حمایت می کنند اما، ما در هیچ گروهی نبودیم. ما باید در حوزه خودمان با کشورهای افغانستان ، پاکستان و تاجیکستان گروهی مرکزی را تشکیل داده و ورزشکاران خود را حمایت کنیم .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها