متولیان گردشگری کشورمان و همچنین بخش خصوصی و مردم درحالی برای راه اندازی صنعت پرسود گردشگری به تکاپو افتاده‌اند که فشارهای آمریکا بر شرکت‌های خارجی که با ما تعاملات گردشگری داشتند، هر روز بیشتر می‌شود تا مانع ورود گردشگران اروپایی و آمریکایی به کشورمان شوند.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۰۵

طی روزهای گذشته هم خبری مبنی بر این موضوع منتشر شد که آمریکا تهدید مستقیم گردشگری ایران را آغاز کرده؛ خبری که ولی‌ا... تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشورمان به آن اشاره کرده و گفته از چند کشور گزارش‌های مستندی دریافت شده مبنی بر این‌که کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های آمریکا با توراپراتورهای آنها تماس گرفته و گفته‌اند که اگر به ایران توریست بفرستند برای ورود به خاک ایالت متحده و صدور روادیدی آن حتما با مشکل مواجه خواهند شد.
تیموری اما یادآور شده که مذاکره مستقیم و غیرمستقیم آمریکا با شرکت‌های خارجی که با ما تعاملات گردشگری داشتند، از زمان خروج آمریکا از برجام آغاز شده و موضوع تازه‌ای نیست و گرچه این اقدام صددرصد تاثیراتی داشته، ولی ما با گرایش به کشورهای منطقه‌ای به دنبال تعادل بوده‌ایم. معاون گردشگری گفت: خدا را شکر با همه فشارهایی که در حوزه‌های مختلف و در ابعاد بین‌المللی برای ما وجود دارد، گردشگری ایران روند رو به رشد خود را طی کرده و با درصد رشد بالایی رو به جلو می‌رود. باتوجه به این‌که آمریکا از برجام خارج شده، می‌خواهد تا جای ممکن ایران را تحت‌فشار قرار دهد. به این ترتیب کارهای بسیاری را در برنامه خود قرار داده و هر جایی را که احساس می‌کند بحث اقتصادی در حال انجام است، آنجا را هدف قرار می‌دهد، که یکی از این بخش‌ها صنعت گردشگری است که درصدد راکد کردن آن هستند.
به اعتقاد تیموری، اما باوجود این فشارها و تمام کارهایی که آمریکا به شکل هدفمند در حال انجام دادن آن است ما شاهد رشد ۵۶ درصدی گردشگران ورودی به کشور بودیم که این موضوع به خوبی نشان می‌دهد حوزه گردشگری خیلی تحت تاثیر این موضوعات قرار نمی‌گیرد و این کار آنها نیز همچون بسیاری از اقداماتشان اثرگذار نبوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها