متخصص جراحی دهان، فک و صورت مطرح کرد

عوارض کشیدن دندان‌های عقل

متخصص جراحی دهان، فک و صورت با اشاره به شیوع مشکلات مزمن مفاصل فکی گفت: صدمات عصبی، باز شدن سینوس، باقی ماندن ریشه، خونریزی و عفونت از جمله شایع‌ترین عوارض کشیدن دندان‌های عقل است.
کد خبر: ۱۱۹۱۴۳۸
عوارض کشیدن دندان‌های عقل

به گزارش جام جم آنلاین از فارس،‌ روزبه پهلوان، مسئول کارگاه های هفدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت ایران اظهارداشت: بیش از ۴۰ کارگاه در حاشیه این کنگره بین المللی و ۷ کارگاه تخصصی در زمینه جراحی های فک و صورت خواهیم داشت و از این بین کارگاهی نیز در ارتباط با احیای قلبی ـ ریوی و حمایت پایه حیاتی برای دندانپزشکان عمومی با همکاری و هماهنگی گروه طب اورژانس بیمارستان امام برگزار می‌شود.

این متخصص جراحی دهان، فک و صورت ادامه داد: کارگاهی نیز در ارتباط با عوارض جراحی دندان های نهفته و دو کارگاه نیز به صورت وبینار با حضور اساتید برجسته بین المللی به صورت انلاین در ارتباط با درمان‌های غیر جراحی و جراحی مشکلات و بیماری‌های مفاصل فکی برگزار می‌شود.

پهلوان در ادامه در ارتباط با مشکلاتی همچون صداهای مفاصل هنگام جویدن، درد فک، محدودیت باز کردن دهان و دردهای مزمن ناحیه صورت گفت: این مشکلات به دلایل متفاوتی ایجاد شده و مسیرهای درمانی وسیعی از درمانهای محافظه کارانه تا جراحی را شامل می‌شود.

وی بیان داشت: تغییر رژیم غذایی و محدود کردن میزان بازکردن دهان توسط خود بیمار و تمرینات خاص عضلانی و استفاده از پروتز های خاص از جمله درمان‌های محافظه کارانه برای این مشکلات بوده و در صورت عدم بهبودی در مراحل بعدی درمانهایی نظیر شست و شوی مفصل و درمان‌های اندوسکوپی یا باز جراحی انجام خواهد شد.

پهلوان گفت: صدمات مفاصل در دوره رشد، ناهنجاری‌های رشدی، روابط فکی نا مناسب ، بی دندانی طولانی مدت از جمله عللی است که سبب بروز این مشکلات می شود و مانند سایر مفاصل جابه‌جایی های دیسک در ناحیه فک در بسیاری از موارد مبدا بروز این مشکلات خواهد بود، که جراحان فک و صورت با اقدام به موقع می‌توانند کمک لازم برای این بیماران را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دندانپزشکان خط اول مراجعه این بیماران هستند، گفت: با برگزاری کارگاهی در این زمینه تلاش کردیم که آگاهی همکاران دندانپزشک را ارتقا و جدیدترین دستاوردهای علمی و درمانی را برای آنها ارائه دهیم.

مسئول کارگاه‌های هفدهمین کنگره جراحان دهان فک و صورت در ارتباط با برگزاری کارگاه صدمات و عوارض کشیدن دندان‌های عقل و نهفته گفت: صدمات عصبی، باز شدن سینوس، باقی ماندن ریشه، خونریزی و هماتوم و عفونت از جمله شایع‌ترین عوارض کشیدن دندان‌های عقل است که بهترین راه مقابله با این مشکلات پیشگیری بوده و از طریق برگزاری کارگاه مربوطه در تلاش بوده‌ایم که دانش همکاران دندانپزشک را ارتقا دهیم و شاهد کمتر شدن هرچه بیشتر این عوارض در میان بیماران باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها