انتخاب دندانپزشک حاذق با روش درمانی متفاوت

بعد از این‌که به بیمارم گفتم درمان ارتودنسی شما شامل کشیدن سه دندان است با تعجب گفت: چرا پس یک دکتر دیگر گفت که من بدون کشیدن دندان، درمان را به‌طور تضمینی انجام می‌دهم؟!جالب آن که همکار ما در مورد عوارض درمان نکشیدن دندان نیز با بیمار سخنی نگفته بود ...
کد خبر: ۱۱۸۹۲۲۵

آیا می‌دانید تفاوت طرح درمان‌های گروه پزشکی به چه علت‌هایی می‌تواند باشد؟ اولا بخشی از تفاوت‌های طرح درمان‌های پزشکان مانند اختلاف نظر مجتهدین دینی و متخصصان هر رشته، امری طبیعی است. شاید بخشی از علل آن به تجربه شخصی پزشک، میزان دانش نظری و مهارت عملی متفاوت پزشکان، دیدن عوارض جانبی درمان‌ها به میزان‌های متفاوت توسط پزشکان، دقت نظر و حوصله متفاوت پزشکان و سلیقه‌های خاص پزشکان در درمان‌های خاص برمی‌گردد.
اما این تفاوت‌ها نباید باعث شود بیماران، سردرگم بین انتخاب پزشکان بمانند، بلکه یکسری علائم است که بیماران را به سمت انتخاب درمان‌های صحیح تر راهنمایی می‌کند؛ این علائم شامل پرسیدن از بیماران قبلی پزشکان، میزان رضایتمندی ایشان و مطالعه سابقه علمی پزشک از روی وبگاه پزشک یا گواهینامه‌های وی می‌شود که در داخل مطب نیز قابل رویت است .
همچنین داشتن اخلاق حرفه‌ای مناسب پزشکان و ارتباط موثر توسط پزشکان، محیط آرام، منظم، دقت نظر، حوصله، آراستگی پزشک و پرسنل مطب و همچنین انتخاب روش انتخابی درمانی پزشک مبتنی بر تحقیقات و شواهد معتبر علمی است.
البته این علائم جهت بیماران برای انتخاب پزشکان هیچ گاه مطلق نیست ولی بی‌شک کمک‌کننده خواهد بود.

دکتر کاظم دالایی
متخصص ارتودنسی
و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید‌بهشتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها