گرچه فرهنگ موزه‌گردی هنوز در کشور ما بدرستی جا نیفتاده، اما نمی‌توان کتمان کرد موزه‌ها بخشی از جاذبه‌های گردشگری یک سرزمین و بخشی از هویت ملی و تاریخی و فرهنگی مردمان آن سرزمین به شمار می‌روند.
کد خبر: ۱۱۸۹۰۳۶

دست بر قضا کشور ما هم موزه (رنگارنگ و مدل به مدل) کم ندارد، اما متاسفانه نه‌تنها با اقبالی از سوی مردم مواجه نمی‌شود، که در برخی موارد قهر و بی‌مهری مسؤولان و متولیان هم شامل حال آنها می‌شود، مثل موزه هنرهای معاصر اهواز (به عنوان دومین موزه بزرگ کشور در عرصه هنرهای تجسمی). این روزها خبرهای خوشی از آن به گوش نمی‌رسد، چرا که از یکسو گفته می‌شود مراسم عروسی در آن برگزار و از دیگر سو خبرهایی درباره برگزاری نمایشگاه در آن منتشر می‌شود.
موزه هنرهای معاصر اهواز از شهریور 94 به مدت هفت سال به بخش خصوصی واگذار شد تا فعالیت این موزه رونقی بگیرد، حال اما ناصر چنانی، معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره شرایط این موزه به ایلنا می‌گوید: این روزها نه‌تنها برق‌ موزه هنرهای معاصر اهواز قطع شده، بلکه این موزه در شرایط بدی به‌سر می‌برد. موزه کاملا غیرفعال است و وضعیت آثار گنجینه نیز نامناسب است. گفته می‌شود حتی سیستم تهویه و خنک‌کننده موزه فعال نیست که قطعا در چنین شرایطی آثار ارزشمندی که در گنجینه نگهداری می‌شوند، آسیب خواهند دید.
به گفته وی، علاوه بر اینها موزه مکانی شده برای برگزاری مراسم عروسی و نمایشگاه‌ها و سمینارها، با این همه ما تاکنون نتوانسته‌ایم کاری از پیش ببریم، زیرا در قرارداد ذکر شده این ملک در اختیار بخش خصوصی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها