فهرج یکی از شهرستان‌های محروم استان گرم و خشک کرمان به‌شمار می‌رود؛ در شرقی‌ترین نقطه این استان، کویر مرکزی ایران و با جمعیتی حدود 68 هزار نفر طبق سرشماری سال 90. شغل بیشتر مردم این شهرستان کشاورزی است و اصلا یکی از قطب‌های کشاورزی و سومین تولید‌کننده خرما در استان کرمان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۸۸۸۲۵

دمای گاهی بالای 50 درجه و خساست آسمان کرمان و خشکسالی اما سال‌هاست شده بلای جان نخلستان‌ها، آن‌قدر که محصولشان را کم بار کند و دچار خشکیدگی. توفان و گردوغبار هم که از سر مردم این دیار دست برنمی‌دارد، مثل همین روزها که آسمان فهرج و ریگان و چند شهر دیگر شرق کرمان را تیره و تار کرده و راه‌ها را بسته و مردمانش را خانه‌نشین کرده.
جواب زن و فرزند را اما نمی‌شود با دست خالی داد، شاید باید تن به هر کاری داد، مثل فرستادن کودکان برای بنزین‌فروشی به ماشین‌های سنگین عبوری در کنار جاده‌ها. حالا درسشان را هم بتوانند در کنارش بخوانند یا نه، به کنار. تصادف با ماشین‌های عبوری پرسرعت اما یکی از خطراتی است که این کودکان را تهدید می‌کند، اما کم نیستند کودکان دانش‌آموزی که در طعمه حریق ظرف‌های حامل سوخت گر گرفته و از زندگی ساقط شده‌اند. شاید مسؤولان درمانده‌اند که با این شهرستان محروم و بدون زیرساخت چه کنند تا آمار بیکاری‌اش پایین بیاید و مردمانش مجبور نباشند تن به هر کاری بدهند و زندگی‌شان را کف دست گیرند. اما بد نیست بدانند فهرج هم مثل همه مناطق کشورمان، جاذبه‌های گردشگری دارد مثل میل نادر اثر دوران سلجوقی و قلعه تاریخی برج معاذ دوران ساسانی که می‌توان با آماده‌سازی و معرفی آنها و همچین معرفی طبیعت و آسمان پرستاره کویر، خیل گردشگران و پول و اشتغال را به سمت آن جذب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها