رحیم‌پور ازغدی در سخنرانی پیش‌از خطبه‌های نمازجمعه تهران

رهبری نباید پاسخگوی وظایف بر زمین مانده مسؤولان باشد

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که رهبری را پاسخگوی چند میلیون کارمند در سه قوه نکنیم، گفت: آنها را اینجا بیاوریم تا پاسخگوی عملکرد خود باشند؛ رهبری هم باید پاسخگوی وظایف خود باشد نه وظایف بر زمین‌مانده صدها هزار مسؤول در حوزه‌های مختلف.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۵۶

به گزارش فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: تک‌تک مسؤولان باید در قبال وظایف‌شان پاسخ بدهند و نمی‌شود کلی‌گویی کرد. وی افزود: همه چیز را که نباید به پای اسلام و انقلاب گذاشت. می‌گویند ولی‌فقیه باید پاسخ دهد. بله، ولایت فقیه باید پاسخگوی مسؤولیت‌ها در حدود اختیارات خودش باشد، اما وقتی مسؤولیتی به ما سپرده شده، ما باید جواب بدهیم.
رحیم پور با بیان این‌که نمازجمعه باید تریبون دوطرفه باشد، گفت: اینجا دادگاه اخلاقی و حق‌الناس است، نمازجمعه جای لالایی خواندن و تکرار مکررات بی‌اثر نیست. جای طرح مسائل جدید است.تریبون پاسخگو کردن سران سه قوه و معاونانشان است. وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این‌که دوستان دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به من گفتند بیش از ۱۵ مصوبه مهم‌ شورا به دفتر رئیس‌جمهور رفته که ایشان نه جواب می‌دهد نه رد، تصریح کرد: این هم خلاف قانون است. هیچ رئیس‌جمهوری در هیچ دوره‌ای حق ندارد مصوبات شورا را امضا و ابلاغ و اجرا نکند.
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نباید به بهانه این‌که به مشاوران اختیار داده‌ایم تا نظر بدهند، مصوبات را معطل بگذارند. اصلاً بعد از تصویب مصوبه در شورا، هیچ کسی حق ندارد نظر بدهد. باید برود برای اجرا. اگر کسی حرفی دارد رؤسای سه قوه، معاونان آنها، وزرا و وکلا و مهم‌ترین افراد در شورا هستند و همان‌جا حرف‌هایشان را بزنند و چکش‌‌کاری کنند. وقتی تصویب شد دیگر ارائه به مشاور معنا ندارد.
وی گفت: وزیران و نهادهایی که در شورا عضو هستند و خودشان رأی می‌دهند باید هر چند ماه یا یک‌سال یک‌بار، به شورا گزارش بدهند اما این کار را نمی‌کنند. نه اجرا می‌کنند، نه گزارش می‌دهند. آیا شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه فرماندهی است؟ قرارگاه فرماندهی بدون فرمانبر؟
رحیم‌پور با بیان این‌که برخی اعضای شورا و کسانی که دوستان ما هم هستند کاملاً‌ شخصیت و رفتار دوگانه دارند و ملاحظات شخصی‌شان بر مسؤولیت شرعی و تکلیف قانونی‌شان می‌چربد، تصریح کرد: افکار اعضای شورا هم‌جهت و قرارگاهی نیست. همه شفاف نیستند. برخی عضویت در شورا را یک موقعیت شخصی می‌بینند نه یک رسالت انقلابی و سنگر مکتبی. در اظهارنظر کردن یا نکردن، ملاحظات شخصی‌ برخی‌ها غالب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها