مروری بر روایت‌های مختلف از حادثه غروب شنبه در ایستگاه مترو

قهرمان متروی سعدی به بیماران زندگی می‌بخشد

اعضای بدن مرد طراح که در برخورد با قطار مترو، مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش به بیماران نیازمند اهدا می‌شود. روایت‌های مختلفی درباره حادثه مطرح شده و پلیس می‌گوید: تنها شاهد ماجرا اظهاراتش را در تحقیقات تغییر می‌دهد. شواهد اولیه نشان می‌دهد مرد هنرمند هنگام نجات جان مرد معتادی با قطار برخورد کرده بود.
کد خبر: ۱۱۸۸۱۴۶

به گزارش جام‌جم، عصر دیروز مسافرانی که در ایستگاه سعدی در انتظار مترو بودند، با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. زمانی که قطار وارد ایستگاه شد، دو مرد به داخل کانال سقوط کرده و تلاش لکوموتیوران برای نگهداشتن قطار بی‌نتیجه بود و با آنها برخورد کرد. پس از این حادثه، بازار شایعات در فضای مجازی داغ شد. در ابتدا اعلام شد، مردی همراه سه فرزندش خود را مقابل قطار انداخته و جان باخته‌اند. مدیر روابط عمومی اورژانس کشور این خبر را رد کرد و گفت: دو مرد به داخل کانال مترو سقوط کرده و با قطار برخورد کردند. دست یکی از آنها قطع شد و دیگری سطح هوشیاری پایینی دارد.
کرم درآبادی احتمال داد، ازدحام جمعیت در آن زمان باعث شده این دو مرد تعادل خود را از دست بدهند و به داخل کانال سقوط کنند. چند ساعت بعد، سرکلانتری هفتم تهران اعلام کرد؛ مرد 25 ساله‌ای که بر اثر استعمال موادمخدر دچار توهم بود، در ایستگاه مترو خود را مقابل قطار می‌اندازد که یکی از شهروندان فهیم و فداکار که مردی 35 ساله بود، برای نجات وی خود را روی ریل می‌اندازد.
سرهنگ جلیلیان افزود: قطار با هر دو نفر برخورد می‌کند و به شدت مصدوم و راهی بیمارستان می‌شوند.
ظهر دیروز پلیس موضوع جدیدی را طرح کرد. در گزارش پلیس آمده است دوربین‌های مداربسته به‌خوبی صحنه سقوط را ثبت نکرده‌اند و با ثبت اظهارات جدید در این ماجرا تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شده است.
در حال حاضر پلیس با طرح فرضیه‌هایی، تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده است. دوربین‌های مداربسته هم صحنه واضحی از لحظه سقوط ثبت نکرده‌اند اما براساس فیلم یکی از دوربین‌ها مشخص شد دو مرد جوان همزمان با هم داخل کانال افتاده‌اند.
همچنین با تغییر ادعای یکی از شاگردان مرد 35 ساله، فرضیه جدیدی مطرح شد.
بررسی‌های پلیسی نشان داد، مرد 35 سال مهدی نام دارد که از طراحان حرفه‌ای و مدرسان این رشته است. او زمان حادثه همراه یکی از شاگردانش در ایستگاه مترو ایستاده بودند. با کشف این سرنخ تحقیقات از شاگرد استاد آغاز شد. او ابتدا ادعا کرد، وقتی مرد معتاد سقوط کرد، مهدی برای نجات جان او وارد کانال مترو شد اما با قطار برخورد کرد.
او دیروز حرف‌های خود را تغییر داد و مدعی شد، مرد معتاد هنگام سقوط در کانال استاد را گرفت و با خود به داخل کانال کشید.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری تهران در این باره اعلام کرد: تحقیقات درباره ادعاهای شاهد ماجرا ادامه دارد و بعد از مشخص شدن علت اصلی سقوط اطلاع‌رسانی خواهد شد.
اهدای اعضای بدن مرد فداکار
یکی از پزشکان بیمارستان سینای تهران درباره آخرین وضعیت مهدی به جام‌جم گفت: این مرد 35 ساله عصرشنبه پس از برخورد با قطار در ایستگاه متروی سعدی در بیمارستان بستری شد. با وجود تلاش پزشکان آنها نظر دادند که مرد جوان مرگ مغزی شده است. مادر و پدر این مرد جوان تصمیم گرفتند اعضای بدن او را اهدا کنند. در ادامه پیکر او از بیمارستانی در تهران برای اهدای اعضا به بیمارستان سینا منتقل شد .
وی افزود: عصر دیروز خانواده وی برگه‌های رضایتنامه اهدای اعضای او از جمله قلب، دو کلیه، کبد و بافت نسوجی‌اش را امضا کرده و قرار شد بعد از تاییدنهایی مرگ مغزی او اعضای بدن وی با اقدام خداپسندانه این خانواده به بیماران اهدا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها