در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
برای داشتن یک تجربه کاربری خوب، توجه به نکات زیر میتواند اثرگذار باشد:
تجربه کاربری نوع خاصی از طراحی است (یک فرآیند است که برای یک محصول خاص طراحی میشود) بنابراین میتواند برای یک محصول پاسخ دهد و برای محصول دیگر اشتباه باشد.
طراحی (دیزاین) یک پوسته زیبا روی محصولات نیست؛ بلکه به راهبرد محصول و جزئیات آن نیز میپردازد. یک طراحی خوب درک کاربر از محصول را ارتقا میبخشد و ایجادکننده تجربههای خوب است.
کاربر باید نسبت به سودی که از محصول میبرد آگاه باشد. همواره باید بداند گام بعدی چیست و ارزشی که محصول ایجاد میکند برایش الزامی و قابل درک باشد.
مهمترین گام در طراحی تجربه کاربری، همدلی با کاربر و درک نیازهایش است.
بعضی از رفتارهای کاربر روانشناسانه و بعضی مبتنی بر فرهنگ است. این تفاوتها را شناسایی کنید و مورد توجه قرار دهید. توجه به علوم اجتماعی در درک بهتر کاربر و بستر زندگی وی موثر است.
تحقیقات را جدی بگیرید. برای شناخت کاربر نیازمند پرسشگری و صرف زمان و هزینه هستید.
روی انگیزهها و احساسات کاربر تمرکز کنید. انگیزهها اهداف اصلی کاربران هستند که سبب انجام یک عملیات میشوند و احساس، بازخورد کاربر نسبت به این فرآیندهاست (احساسات هدف نیستند بلکه واکنش کاربر نسبت به روش رسیدن به هدفشان هستند.)
نیازهای کاربر را با آرزوهای او اشتباه نگیرید. ممکن است کاربران آرزوهایی داشته باشند که تیم شما به سختی بتواند فراهم کند. بر نیازهای کاربران تمرکز کنید و بکوشید به سادهترین شکل آنها را به اهدافشان برسانید.
نگین یشمی
جامجم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مطرح شد