چندی پیش 32 تورگردان مطرح بین‌المللی با ملیت‌های مختلف به ایران سفر و در طول ده روزه حضورشان در کشورمان، از جاذبه‌های گردشگری شهرهای قم، نطنز، نائین، کاشان، رفسنجان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران بازدید کردند. حضور در جلسات هم اندیشی با معاون گردشگری و فعالان گردشگری هم اطلاعات زیادی از سرزمین افسانه‌ای ایران و ظرفیت بالای گردشگری‌اش به تورگردانان خارجی داد تا با چشم‌هایی لبریز از زیبایی‌های این سرزمین کهن، کشورمان را ترک کنند و زمینه‌های حضور گردشگران به ایران را فراهم سازند. همراهی با این گروه فرصتی در اختیارمان گذاشت تا با چند نفر از تورگردانان گفت‌وگویی کنیم و نظرشان را درباره ایران و جاذبه‌ها و مردمانش بدانیم.
کد خبر: ۱۱۸۷۶۰۶

والف هارد/ تورگردان اتریشی:
سفر به ایران شانس زندگی ام بود
سفر به ایران یکی از شانس‌های زندگی من بود و ما در این سفر این فرصت را داشتیم که اماکن زیبا و زیادی را ببینیم. ایران ظرفیت زیادی برای جذب و سرمایه‌گذاری دارد و می‌تواند با معرفی جاذبه‌هایش، گردشگران جوانتر را هم جذب کند. به طور مثال یکی از مناطقی که سفر کردیم، استان کرمان بود که قابلیت‌های زیادی برای تورهای پیاده‌روی و ماجراجویانه دارد، ولی متاسفانه نادیده گرفته شده است. ایرانی‌ها واقعا مهمان‌نوازند و ایران در زمینه‌های موسیقی، صنایع‌دستی و غذا هم ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد و به عقیده من می‌توان در این خصوص کارگاه‌هایی در کشورهای مختلف دنیا برپا کرد.

خوزه/ تورگردان اسپانیایی:
فرهنگ ایرانی را حفظ کنید
سفر به ایران همچون معجزه بود. ایران در زمینه طبیعت‌گردی، کوه و کویر، ظرفیت‌های زیادی دارد و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها هم بسیار نتیجه بخش خواهد بود. البته لازم است در جذب گردشگر، فرهنگ ایرانی خود را حفظ کرده و شبیه‌سازی نکنید و آنچه هستید را توسعه بدهید. لازم است به این نکته هم توجه شود که ایران نمی‌تواند مقصدی برای گردشگری انبوه باشد، زیرا زیرساخت‌های آن فراهم نشده، ولی از سویی به سبب وجود ظرفیت‌های بسیار، باید قوی‌تر عمل کند؛ زیرا بسیاری از گردشگران در سراسر دنیا به‌دنبال مقاصد جدید هستند و ایران این ظرفیت را دارد که به‌عنوان یک مقصد جدید در دنیا مطرح شود، بنابراین به تبلیغات زیادی نیاز دارد. همچنین اگر روند ویزای الکترونیک در ایران گسترش پیدا کند، سفر به ایران برای بسیاری راحت خواهد بود. نکته دیگر اینکه امیدوارم در هتل‌ها افرادی استخدام شوند که انگلیسی را به خوبی صحبت کنند، زیرا این کمبود به چشم می‌خورد.

تورگردان آلمانی:
این ظرفیت‌ها با کارگاه آموزشی نمایان‌تر می‌شود
ایران سراسر زیبایی است و باید برای شناسایی و معرفی این زیبایی‌ها به‌منظور جذب گردشگر برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام شود. برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌تواند به چشم آمدن زیبایی‌های ایران را دوچندان کند.

سابرینا/ تورگردان مکزیکی:
سفارت ایران باید تبلیغ کند
از دیدن ایران بسیار شوکه شدم. تصور ما قبل از سفر به ایران و اکنون که در حال ترک ایرانیم، کاملا متفاوت است. ایران در صحنه بین‌المللی بسیار مهجور واقع شده و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این سرزمین زیبا را بیشتر معرفی کرده و گردشگران زیادی را به سمت آن بکشانیم؛ بویژه هموطنان خودمان را در مکزیک.
خوشبختانه سطح امنیت در ایران بسیار بالاست و ما این آمادگی را داریم که با سفارت ایران در مکزیک برای معرفی این کشور و برگزاری کارگاه‌های مختلف رایزنی کنیم. ایران کشوری است که همه چیز در آن آغاز می‌شود. آشنایی مردم و فروش این تور بسیار سخت است. برای ترویج سفر به ایران در مکزیک سفارت ایران باید تبلیغ کند و هم تورهای مختلفی به مقصد ایران که سرزمین ناشناخته‌هاست، از آمریکای لاتین فرستاده شود. چند نکته که بیانشان را ضروری می‌دانم: از جاذبه هایتان که خاطره سازند، محافظت کنید و برای راحتی گردشگران، تابلوهای راهنما به زبان فارسی و انگلیسی در کنار هم نصب شود. به طور مثال شهر کرمان، شهر قلعه‌ها و خشت‌هاست. در بناهای تاریخی همیشه گردشگرانی هستند که نمی‌دانند با بناهای تاریخی چگونه رفتار کنند و باید در این بناها همیشه داخل بلیت فروشی کسی برای پاسخگویی باشد.

السا/ تورگردان فرانسوی:
هتل‌های سنتی زیبای ایران
در این سفر هتل‌های زیبایی را دیدیم. آنچه مردم فرانسه به آن تمایل دارند هتل‌های سنتی با دکوراسیون‌های اصیل و غذاهای ایرانی است که ما در این سفر چشم هایمان از دیدن این همه زیبایی سیر نشد؛ البته لازم است تدابیری برای نظافت سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی و برخی سایت موزه‌ها اندیشیده شود.

حسن انصاری/ مدیرعامل یکی از هلدینگ‌های گردشگری:
ایران؛ ناشناخته برای سرزمین‌های دور
زمینه‌های حضور32 تورگردان مطرح که همگی از افراد بنام این صنعت در کشورهای خود هستند، از شش ماه قبل آغاز شده بود. ایران برای بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آمریکای لایتن ناشناخته است و برگزاری چنین تورهایی با توجه به مشکلات زیادی که وجود دارد، می‌تواند در توسعه گردشگری و معرفی ایران سهم بسزایی ایجاد کند.

شادی کابیانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها