حملات اخیر صهیونیست‌ها به خاک سوریه مقامات این کشور و روسیه را نیز به واکنش واداشت. نیروهای ارتش سوریه هرچند در همان ابتدا موفق شدند 30 موشک صهیونیست‌ها را در هوا منهدم سازند اما تجاوز به خاک سوریه مساله‌ای نبود که بشود به سادگی از کنار آن گذشت . به همین مناسبت بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در شورای امنیت تهدید کرد اگر جامعه بین‌المللی نخواهد نسبت به این حملات واکنش جدی نشان دهد ما نیز فرودگاه تل‌آویو را بمباران خواهیم کرد .
کد خبر: ۱۱۸۷۱۷۱

به گزارش ایسنا، جعفری در سخنرانی خود در شورای امنیت تهدید کرد در صورتی که شورای امنیت تدابیر لازم برای توقف تجاوزهای مکرر اسرائیل به خاک سوریه را لحاظ نکند کشورش نیز از حق قانونی در دفاع از خود استفاده خواهد کرد. از این رو واکنش به تجاوز اسرائیل علیه فرودگاه بین‌المللی دمشق مقابله به مثل و بمباران فرودگاه تل‌آویو خواهد بود. رژیم صهیونیستی روزهای یکشنبه و دوشنبه چندین‌بار حومه دمشق را هدف موشک‌های خود قرار داد که در مجموع بیش از ده نظامی سوریه‌ای در این حملات کشته و خسارت‌های زیادی به بار آمد. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شده بود این حملات را به‌دلیل حضور نیروهای سپاه قدس ایران در سوریه انجام داده است . بشار جعفری در شورای امنیت تاکید کرد: بمباران اسرائیل نقض علنی قانون بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت محسوب می‌شود و به منزله اخلال در ماموریت نظارت سازمان ملل است که مشروعیت رویکرد سازمان ملل را از بین می‌برد. نماینده سوریه خاطرنشان کرد، این حملات و تجاوزها رخ می‌دهند چون شورای امنیت به‌خوبی به وظیفه‌اش عمل نکرده واز آمریکا حمایت نامحدود انجام می‌دهد و هیچ مواخذه‌ای در کار نیست حتی صوری.
پیرو حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه سازمان ملل از سوریه و اسرائیل خواست نهایت خویشتن‌داری و توقف اقدامات خصمانه را رعایت کنند. جاناتان کوهن، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با تکرار ادعاهای سفیر رژیم صهیونیستی، ایران را به شلیک موشک بالستیک به اراضی اشغالی از طریق خاک سوریه متهم کرد.
در یک تحول دیگر، روسیه از رژیم صهیونیستی خواست به حملات به فرودگاه دمشق پایان دهد. به گزارش العالم، منابعی در مسکو اعلام کردند روسیه به رژیم صهیونیستی گفته است نمی‌تواند هر زمانی که خواست به فرودگاه دمشق حمله کند. روسیه به طرف اسرائیلی اعلام کرده است شرکت‌های بزرگ روسی آماده بازسازی فرودگاه بین‌المللی دمشق از لحاظ لجستیکی و فنی بوده و از این پس اسرائیل نمی‌تواند هر زمانی که خواست به بهانه وجود انبارهای نظامی ایران، این فرودگاه را هدف قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها