روز دوشنبه آوری آریل، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی همراه ده‌ها نفر از شهرک نشینان و تحت حمایت پلیس اسرائیل وارد مسجد الاقصی شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۱۲

وی یک ماه پیش نیز همراه 150 شهرک‌نشین و تحت حمایت نیروهای امنیتی و پلیس وارد این مسجد شده بود. این اقدام که یادآور حرکات مشابه آریل شارون، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی بود خشم مسلمانان را برانگیخت. آوری آریل یک سیاستمدار راستگرای افراطی وابسته به حزب خانه یهودی است و مواضع تندی علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها دارد. سال 2015 وی گروهی از شهرک نشینان یهودی را همراه خود به مسجد الاقصی کشاند که موجب بروز درگیری‌های شدیدی شد.
به گزارش الجزیره، دولت قطر با ارسال پیامی این اقدام را به شدت محکوم کرد. شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در پیامی توییتری با محکوم کردن این اقدام از جامعه جهانی خواست جلوی اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی را بگیرند. دولت اردن نیز با صدور بیانیه‌ای ورود وزیر کشاورزی اسرائیل به حیاط مسجد الاقصی را محکوم کرد و گفت چنین اقداماتی احساسات مسلمانان را در اقصی نقاط جهان تحریک می‌کند. اسرائیل به‌عنوان یک نیروی اشغالگر در بیت المقدس شرقی باید طبق قوانین بین‌المللی حرمت این مکان را نگه دارد. کابینه بنیامین نتانیاهو خواستار توقف چنین اعمالی شده است. مرکز اطلاع‌رسانی وادی حلوه سلوان که در زمینه حقوق بشر فعالیت می‌کند، می‌گوید: سال 2018 بیش از 29800 شهرک‌نشین یهودی وارد مسجد الاقصی شده‌اند که در مقایسه با سال‌های گذشته رشد 17درصدی را نشان می‌دهد. به گفته این مرکز عمده این اقدامات بعد از آن بود که بنیامین نتانیاهو اجازه ورود به مسجد الاقصی را برای یهودیان صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها