نماینده کاشان در گفت‌و گو با جام جم آنلاین؛

در پرورش متخصصان تراز اول علمی خودکفا شدیم

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه کاشان، آران و بیدگل گفت: دانشگاه‌های ایران پس از انقلاب اسلامی پیشرفتی جهش‌وار و رشدی غیر قابل انکار داشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۲۳
در پرورش متخصصان تراز اول علمی خودکفا شدیم

به گزارش جام جم آنلاین ، سید جواد ساداتی نژاد نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه کاشان، آران و بیدگل در گفت‌و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی در ایران فقط 175 هزار دانشجو داشتیم و از سویی تعداد دانشگاه‌های کشور محدود بود، متخصصی در کشور وجود نداشت و چیزی به نام عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور نداشتیم.

ساداتی‌نژاد گفت: ایران از لحاظ فناوری جایگاهی در جهان نداشت اما به مدد جمهوری اسلامی ایران اکنون بیش از دو هزار دانشگاه در کشور وجود دارد و علاوه بر آن بیش از چهار میلیون دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند.

وی افزود: امروز در همه شاخه‌های علمی و فناوری در کشور دانشجو و متخصص پرورش می‌دهیم. در برخی از شاخه‌های علمی همانند فناوری نانو هم توانسته‌ایم جایگاه ویژه‌ای در جهان کسب کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: در زمینه‌های بیو تکنولوژی، سلول های بنیادی، فناوری اطلاعات و هوافضا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داریم که نشان می‌دهد به برکت جمهوری اسلامی حوزه علم و فناوری در کشور ما رشد و رونق فوق العاده‌ای پیدا کرده است.

ساداتی نژاد یادآور شد: در زاهدان نیز دومین دانشگاه بزرگ ایران قرار دارد. در این دانشگاه نزدیک به پنج هزار دانشجو تحصیل می‌کنند و در تخصص‌ها و مقاطع مختلف دانشجو می پذیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: امروز مبادلات دانشجویی هم انجام می‌شود و در حوزه‎هایی مثل «های‎تک» نیز ما از متخصصان زیادی برخوردار هستیم.

نماینده اصفهان در مجلس تاکید کرد: پیش از انقلاب برای کسب هر نوع تخصصی ما مجبور بودیم دانشجو به خارج از کشور اعزام کنیم،‌اما امروز خوشبختانه به ندرت اتفاق می‌افتد که به دلیل نبود رشته‌ای در ایران مجبور شویم دانشجو اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه از نظر تبادلات بین المللی همیشه اعزام دانشجو به خارج از کشور وجود داشته است اما اکنون فقط بر اساس تبادلات علمی این کار انجام می‌شود، اشاره کرد: همه این‌ها اتفاقات بزرگی در حوزه دانشگاهی کشور بوده که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است.

ساداتی‌نژاد اذعان داشت: در حوزه‎های پزشکی، پیش از انقلاب ما پزشکان هندی متعددی در کشور داشتیم اما در حال حاضر دانشگاه‎های ما در شاخه‎های مختلف بهترین پزشکان را پرورش می‌دهند. بزرگ‌ترین و سخت‌ترین عمل‌های جراحی در داخل کشور به دست پزشکانی انجام می‌شود که در داخل کشور تحصیل کرده‌اند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: ما سخت‎ترین عمل‎های پیوند عضو را انجام می‎دهیم، این اتفاق ها نه فقط در پایتخت که در تمام شهرستان‌ها انجام می‌شود. همه این‌ها نشان از توجه ویژه جمهوری اسلامی به علم و فناوری دارد که باعث شده نظام موفق شود جایگاه علمی خوبی را در دنیا به نام خودش تثبیت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها