مرتضی سرهنگی، مرد بزرگی است که بر گردن خاطرات و مستندات جمع شده از دوران جنگ تحمیلی حق بزرگی دارد، این را نه فقط ما که رهبر معظم انقلاب بارها او را مورد توجه و تمجید قرار داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۵۰

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت و خاطره‌گویان دفتر ادبیات و هنر مقاومت بیان کرده‌اند: اگر بنده شاعر بودم، یقیناً در مدح شماها، در مدح آقای سرهنگی، در مدح آقای بهبودی، در مدح آقای قدمی، در مدح همین خاطره‌سازان و خاطره‌انگیزان قصیده می‌ساختم؛ حقیقتاً جا دارد؛ چون کارِ بسیار بزرگ و بااهمیتی است..... اخیراً از آقای بهبودی و آقای سرهنگی مصاحبه‌ای می‌خواندم، که واقعاً هم همین‌طور است.
این آقایان معتقدند که قضایای دوره‌ دفاع مقدس را بایستی مستند کرد، تبیین کرد، مستدل کرد تا براساس اینها آثار هنری به‌وجود بیاید، که کاملاً درست است. اعتقاد من این است که ما هرچه برای دوره‌ دفاع مقدس سرمایه‌گذاری و کار کنیم، زیاد نیست؛ چون ظرفیت هنری و ادبی کشور برای تبیین این دوره، خیلی گسترده، وسیع و عمیق است و از این ظرفیت تاکنون استفاده خوب و درخوری نشده. البته کتاب‌های خوبی نوشته شده، لیکن این رشته باید استمرار پیدا کند.
همچنین ایشان تقریظی بر کتاب «پا به پای باران» نوشته سرهنگی و بهبودی نوشته‌اند. در این تقریظ آمده: این دو نوشته، گویا پرسوز، دردمندانه و هنرمندانه است. دست این عزیزان درد نکند که درد‌دل غریبانه‌ یک شهر، بلکه یک ملت را چنین پرمهر و دلسوز، روایت می کنند. تاریخ ما بعدها نه فقط خرمشهر و جوان‌ها و پدر و مادرهای مقاوم آن را که این دلها و وجدان‌های بیدار و حقجو و حقگو را نیز ستایش خواهد کرد که نگذاشتند قصه‌ جهادی به آن عظمت در لابه‌لای یاوه گویی‌ها و هرزه درائی‌های زمانه گم شود. درود بر بهبودی‌ها و سرهنگی‌ها... .
حضرت آیت ا... خامنه ای درباره علاقه خود به سرهنگی و البته بهبودی نیز چنین می‌گویند: همین آقای سرهنگی و آقای بهبودی کتابی [پا‌به پای باران] نوشته‌اند که من دو‌سه خطی پشت جلد آن نوشته‌ام -من معمولا بر هر کتابی تقریظی می‌نویسم - اینها از روی احساس من است یعنی آن وقتی که اینها را نوشتم با احساس صادقی نوشتم. پایین صفحه نوشتم: درود بر سرهنگی‌ها و بهبودی‌ها! اعتقاد من این است. چرا من چنین چیزی را بنویسم؟ این چه علتی دارد؟ مگر من با آقای سرهنگی و بهبودی خویشاوندی نزدیکی دارم؟ مگر با هم رفاقت قدیمی داریم؟ نه من فقط دو سه مرتبه آقایان را دیده‌ام. این کتاب، کتاب خوبی است. نوشته موثر و کار بسیار مفیدی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها