آخرین بازی تدارکاتی پشت درهای بسته برگزار می‌شود

ایران - قطر؛ آماده برای پرواز به امارات

تیم ملی فوتبال ایران امروز پشت درهای بسته برابر تیم ملی قطر قرار می‌گیرد. قطر، میزبان اردوی 17 روزه ما در کمپ رویایی اسپایر بود؛ کمپی که اگر قرار بود پولی بابت آن بدهیم باید حساب فدراسیون را خالی می‌کردیم. تیم ملی قطر در پایان مهمان‌نوازی خاص خود از همسایه شمالی‌اش، حالا از تیم ملی ایران پذیرایی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۸۲

این بازی راس ساعت 20 به وقت قطر (20:30 به وقت ایران) در ورزشگاه خلیفه دوحه آغاز می‌شود. مسابقه‌ای که به فلیکس سانچس سرمربی اسپانیایی تیم ملی قطر و همین طور کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران کمک می‌کند؛ تیم ملی قطر خود را برای رقابت با کره‌شمالی، لبنان و عربستان آماده می‌کند و ایران هم در گروهی قرار دارد که یمن، ویتنام و عراق در آن حضور دارند. هر دو گروه تیم‌هایی دارند که با سبک بازی حریف امروز همخوانی دارد. سبک بازی قطر تا حدودی به عراق و یمن شباهت دارد و بازی با ایران هم می‌تواند مسابقه با عربستان را برای شاگردان سانچس شبیه‌سازی کند.
همه خبرنگاران ایرانی و قطری می‌دانند که حق حضور در ورزشگاه خلیفه را ندارند. این ورزشگاه گرچه ورزشگاه خانگی باشگاه السد محسوب می‌شود؛ اما از تمام دیدارهای خانگی تیم ملی قطر هم میزبانی می‌کند.
قطر در رنکینگ فیفا در رده یازدهم آسیا و 93 دنیا ایستاده است؛ در حالی که تیم ملی ایران در رده اول آسیا و 29 جهان قرار دارد؛ اما این رده‌بندی‌ها در زمین چمن زیاد به کار نمی‌آید. نه در مسابقات رسمی و نه در دیدارهای تدارکاتی.
کی‌روش بیشتر از هر تیم دیگری قطر را می‌شناسد. در مرحله گروهی جام ملت‌های 2015 در استرالیا با قطر هم‌گروه بودیم و این تیم را شکست دادیم. در مقدماتی 2 جام‌جهانی اخیر هم 4 بازی رفت و برگشت با این تیم انجام دادیم که سهم قطر فقط یک امتیاز بود. با این حال بازی امروز با همه بازی‌های گذشته تفاوت دارد و کی‌روش این را خوب می‌داند.
جدا از جایگاه تیم‌ها در رنکینگ فیفا، این بازی یک دیدار مفید برای هر دو سرمربی خواهد بود. رسانه‌های قطری این بازی تدارکاتی را حتی از دیدارهای رسمی قطر هم بهتر توصیف کرده‌اند.
کی‌روش عادت دارد از هر حریفی با احترام یاد کند و برای همین، در دیدار امروز، مسابقه اول با یمن را تمرین می‌کند. گرچه سرمربی یمن اعلام کرده در برابر ایران هیچ بختی برای برد نداریم؛ اما کی‌روش اعلام کرده که با تمام تمرکز به میدان می‌رویم. هدف اصلی کی‌روش رسیدن به بهترین ترکیب برای بازی اول جام ملت‌هاست و خوش‌شانس هستیم که آن بازی باید در برابر یمن برگزار شود.
سونامی مصدومیت که عده زیادی از بازیکنان را از فهرست مسافران امارات خط زد، موجب شده باز هم در پیش‌بینی ترکیب اصلی تیم ملی برای جام ملت‌ها دچار تردید باشیم و بازی امروز موجب می‌شود کی‌روش به ترکیب اصلی تیم خود برای بازی هفته آینده نزدیک شود. علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، مهدی طارمی و سردار آزمون بیشتر از دیگران به ترکیب اصلی ما برای بازی امروز و اولین بازی در جام‌ملت‌ها مقابل یمن نزدیک هستند.

روایت فاکس اسپورت از قرارداد کی‌روش
فاکس اسپورت از انتظارات بالای هواداران فوتبال ایران از کارلوس کی‌روش برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و موانع او در این راه سخن گفت: در این جام مربیانی بزرگ حضور دارند که به دنبال اثبات خود هستند؛ اما داستان کارلوس کی‌روش متفاوت است چون اولا می‌خواهد به طلسم 43 ساله ایران در این بازی‌ها پایان دهد و دوم آن‌که قراردادش را هم تمدید کند؛ چون با توجه به شرایط فعلی فوتبال ایران، قرارداد کی‌روش (که تا پایان جام ملت‌ها اعتبار دارد) زمانی تمدید خواهد شد که او تیم ایران را به قهرمانی برساند.

شکایت از امارات به AFC
فدراسیون فوتبال با توجه به دیده شدن رگه‌هایی از کارشکنی اماراتی‌ها، با مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبه کرده است. این روزها رسانه‌ها برای پوشش خبری مسابقات درخواست‌های فراوانی ارائه کرده‌اند؛ اما امارات با آن موافقت نکرده و ID CARD صادر نکرده است. ضمنا گفته شده به ایرانی‌ها اجازه داده نمی‌شود پرچم به ورزشگاه‌ها ببرند که فدراسیون در این زمینه هم با AFC مکاتبه کرده است.

دعوت فدراسیون از پیشکسوتان
فدراسیون فوتبال کشورمان قصد دارد با ارسال دعوت‌نامه‌های اختصاصی به پیشکسوتان فوتبال، آنها را برای حضور در امارات و حمایت از تیم ملی دعوت کند. به‌دنبال فراخوان کارلوس کی‌روش برای حمایت پیشکسوتان از تیم ملی، فدراسیون قصد دارد دعوت‌نامه‌هایی جداگانه برای علی پروین، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، علی دایی و برخی پیشکسوتان دیگر ارسال کند تا آنها با حضور در امارات از تیم ملی حمایت کنند. اولین بازی تیم ملی در جام ملت‌ها ساعت 19 و 30 دقیقه روز دوشنبه هفته آینده برابر یمن خواهد بود.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها