امروز چی داریم؟

آستیگمات و یراحی و مجتمع فولاد اهواز

بعد از اتفاقات و حواشی پر سر و صدای چند وقت اخیر و جوی که درباره تبلیغات موسسات کنکوری راه افتاده بود، توییت و خبری که وزیر آموزش و پرورش داد، این موضوع را وارد فرآیند تازه‌ای کرده و بازار اظهارنظرها را درباره‌اش داغ. همین هم کافی بود تا محمدصادق علیزاده که سرش برای چنین سوژه‌هایی درد می‌کند پی ماجرا را بگیرد و گزارش صفحه 9 امروز را بنویسد.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۸۵

بروید سراغ این گزارش و همین بغل کنار همین ستون بخوانید تا متوجه شوید جناب بطحایی، وزیر آموزش و پرورش چه خوابی برای موسسات کنکور و ناشران وابسته به آنها دیده است. خوابی که احتمالا در آینده نزدیک تعبیر شده و بدون حاشیه و سر و صدا و اعتراض هم از طرف این دسته از موسسات و ناشران نخواهد بود.
در همین گزارشی که در بند قبل صحبتش را کردیم اشاره‌ای هم شده به گزارش مفصلی که حدود ده روز قبل آذر مهاجر درباره وضعیت نشر و سهم ناشران کمک‌آموزشی از آن نوشته بود. الغرض که مهاجر امروز هم با یک گزارش دیگر مهمان صفحات فرهنگی شده. مهاجر لابه‌لای جست‌وجویی که برای پیدا کرده سوژه داشت به عکس جالبی برخورد که مهدی یراحی و گروه همراهش در اجرای کنسرت در اهواز از خودشان منتشر کرده بودند.
گروه یراحی در همدردی با کارگران مجتمع فولاد اهواز لباس این هموطنان زحمتکش را پوشیده و روی سن رفته بودند تا به نوعی وضعیت نامناسب معیشتی این قشر را هم به مخاطبان و دوستداران‌شان یادآوری کنند. همین هم شد که مهاجر شماره یراحی را گرفت تا با او درباره این کار ارزشمند صحبت کند. جالب است بدانید یراحی درست پای پله‌های هواپیما بود تا به تهران برگردد و در شرایط سوار شدن و تیک‌آف و قبل از این‌که از دسترش خارج شود، جواب ما را داد.
گزارش و گفت‌وگو با یراحی را از همین صفحه شروع کنید و بقیه را هم در صفحه 10 بخوانید.
این روزها فصل مرده اکران سینماها محسوب می‌شود و بعـضا فیلم‌هایی روی پرده می‌رود که حق‌شان چندان در رسانه‌ها ادا نمی‌شود. البته این وضع خیلی هم غیرطبیعی نیست.
شمارش معکوس برای برگزاری جشنواره فجر شروع شده و همه منتظر ماراتن سینمایی کشور هستند. با این اوصاف، بچه‌های صفحه سینما از این سالن‌های سینما غافل نشده‌اند. ساناز قنبری، سراغ دو منتقد سینما رفته و درباره فیلم سینمایی «آستیگمات» با آنها به گفت‌وگو نشسته.
مشروح گفت‌وگو و گزارش قنبری را هم می‌توانید مثل غالب اوقات در صفحه 11 بخوانید که معمولا دربست در اختیار بچه‌های سینماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها