مدیرعامل پتروشیمی امام خمینی شازند خبر داد؛

افزایش ۳۳ درصدی صادرات پتروشیمی امام خمینی شازند

مدیرعامل پتروشیمی امام خمینی شازند از افزایش ۳۳ درصدی صادرات این مجتمع خبرداد.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۳۳
افزایش ۳۳ درصدی صادرات پتروشیمی امام خمینی شازند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، ولدخانی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی امام خمینی شازند گفت: صادرات این مجتمع سال گذشته به ۳۰۰ میلیون دلار رسید که این رقم تا پایان امسال به ۴۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

ولد خانی با بیان اینکه نیمی از تولیدات پتروشیمی امام خمینی شازند در داخل مصرف می‌شود و نیمی به خارج صادر می‌شود، افزود: امسال این مجتمع با بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی با اشاره به تلاش مهندسان انقلابی در ساخت بومی این مجتمع، اضافه کرد: محصولات پتروشیمی امام خمینی شازند به بیش از ۳ هزار واحد تولیدی کشور ارسال می‌شود و زمینه ساز اشتغال بیش از ۲۰۰ هزار نفر شده است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی امام خمینی شازند ادامه داد: در این مجتمع ۱۲ کارخانه و واحد تولیدی وجود دارد که ۳ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند و صادرات این مجتمع در ۹ ماهه امسال ۲۸۰ میلیون دلار بوده است.

تامین بیش از هزار قطعه مورد نیاز پتروشیمی شازند در ماشین سازی اراک

وی از اقدام جدید این مجتمع خبر داد و گفت: در قراردادی با ماشین سازی اراک بیش از هزار قطعه مورد نیاز مجتمع از این صنعت بومی تامین می‌شود چرا که خرید داخل یک دوم خرید خارج است.

مجتمع پتروشیمی شازندکه پس از انقلاب توسط مهندسان انفلابی ساخته شد اولین واحد پتروشیمی و یکی از بزرگترین واحد‌های پتروشیمی کشور است که در تنوع تولید رتبه اول کشور را دارد.

تولیدات پتروشیمی شازند محصولات پلیمری و مواد شیمیایی است و به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیر بنایی کشور به شمار می رود که در سال ۱۳۶۳ به تصویب رسید، فاز نخست آن با بیش از ۸۰۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۷۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تولیدات این مجتمع ۵۲۳ هکتاری دارای استاندارد‌های بین المللی از جمله گواهینامه‌های استاندارد ISO ۹۰۰۱ - ISO ۱۴۰۰۱- OHSAS ۱۸۰۰۱ - ISO ۱۷۰۲۵ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها