مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از پرداخت ۱۵۰ هزار فقره وام کارگشایی به مددجویان در شش ماه گذشته خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پرداخت وام ودیعه و خرید مسکن اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۵۵

به گزارش جام‌جم، مجید باجلان با بیان این‌که هدف اصلی از تاسیس صندوق امداد ولایت، ارائه وام قرض‌الحسنه آسان به افراد تحت پوشش و مددجویان نیازمند مراجعه کننده موردی است، افزود: صندوق امداد ولایت یک صندوق قرض‌الحسنه واقعی است که تلاش دارد سنت نیکوی قرض‌الحسنه را با بهره‌گیری از سپرده‌های مردمی، خیران، امکانات سایر صندوق‌های قرض‌الحسنه و مراکز دولتی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در کشور توسعه و ترویج دهد.
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اشاره به افزایش تورم و فشار اقتصادی بر اقشار مختلف مردم در ماه‌های اخیر، عنوان کرد: طی چند ماه گذشته مراجعات مردم برای دریافت وام کارگشایی از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت رشد چشمگیری داشته و همین سبب شده برای پاسخگویی به این نیازها، فعالیت‌هایمان را در صندوق توسعه دهیم.
باجلان به نوسانات نرخ اجاره بها و ودیعه مسکن در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در همین بازه زمانی، سهمیه ۱۵۰ میلیارد تومانی برای ارائه وام ودیعه مسکن مددجویان و دیگر مراجعه کنندگان موردی اختصاص داده شد که از این محل وام ودیعه مسکن تا سقف ۱۵ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شد.
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت عنوان کرد: علاوه بر پرداخت وام کارگشایی و وام ودیعه مسکن، این صندوق به پرداخت وام اشتغال، وام ازدواج، وام تحصیل، وام آزادی زندانیان معسر و وام درمان اقدام کرده و همچنین وام خرید مسکن پیش‌بینی شده و اعتبارات آن در قالب بودجه سالانه به استان‌ها تخصیص یافته است. وی یکی از سیاست‌های صندوق امداد ولایت را استفاده از ظرفیت‌های قرض‌الحسنه کشوری و همچنین موسسات و خیریه‌های سراسر کشور دانست و افزود: با توجه به مراجعات مردمی به مجموعه‌های خیریه، صندوق امداد ولایت برنامه‌های عملیاتی خود را جهت هم‌افزایی منابع صندوق‌های قرض‌الحسنه خرد و خیریه‌های سراسر کشور آغاز کرده و تا‌کنون تفاهم نامه‌هایی را با آستان قدس رضوی، مجمع خیرین سلامت، مرکز رسیدگی به امور مساجد و مسجد امام خمینی‌(ره) بازار، صندوق قرض‌الحسنه مس سرچشمه، موسسه خیریه عترت بوتراب، تولیت موقوفه صدر و... به منظور هم‌افزایی سپرده‌های قرض‌الحسنه و وام‌دهی به نیازمندان به امضا رسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها