رئیس جمعیت هلال احمر تسوج گفت: 21 زن و مرد عضو یک گروه کوهنوردی که در ارتفاعات «الماس' این شهر گرفتار شده بودند، توسط نجاتگران هلال ‌احمر نجات یافتند.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۸۹
21 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات تسوج نجات یافتند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، علیرضا داغستانی اظهار داشت: روز جمعه ساعت 17:29 دقیقه به دنبال تماس با نجاتگران پایگاه امداد و نجات شهید حسینی سه راهی تیل و اعلام گرفتاری اعضای یک گروه کوهنوردی در ارتفاعات روستای الماس بخش تسوج و مصدومیت 2 نفر از آنان، 2 تیم امداد کوهستان به همراه مسئول امداد و نجات با یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودرو وانت و ست نجات کوهستان برای نجات حادثه دیدگان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از بررسی و ارزیابی اولیه، تیم‌های اعزامی اعلام کردند یکی از 2مصدوم، مرد 61 ساله ای است که به علت سقوط از ارتفاع با شکستگی و خونریزی زانوی پای راست مواجه بوده و مصدوم دوم نیز زن میان سالی است که پس از برخورد با زمین با خراشیدگی دست و سر مواجهه شده است.

داغستانی، علت مصدومیت 2 نفر را بی احتیاطی، تاریکی هوا و خیس بودن زمین اعلام کرد و گفت: هر 2 مصدوم پس از انجام اقدامات اولیه امدادی به همراه بقیه اعضای گروه گرفتار شده به پائین کوه انتقال دادند و مصدومان نیز به درمانگاه تسوج جهت درمان تکمیلی منتقل شدند.

تسوج از توابع شهرستان شبستر با حدود 10 هزار نفر جمعیت ‌است که در ۴۰ کیلومتری شبستر و۱۱۰ کیلومتری غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده ‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها