متهم سابقه‌دار با جا زدن خود به عنوان پیک‌موتوری رستوران‌های پایتخت مقابل خانه‌های مردم می‌رفت و با سرقت کارت بانکی آنها موجودی حساب‌هایشان را خالی می‌کرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۴۷

به گزارش جام‌جم، 25 شهریور امسال، مردی با حضور در کلانتری قلهک پایتخت از پیک موتوری یک رستوران به اتهام سرقت شکایت کرد و به افسر تحقیق گفت: با رستورانی در خیابان شریعتی تماس گرفتم و سه پرس چلوگوشت برای ناهار خود و خانواده‌ام سفارش دادم. نیم‌ساعت بعد پیک موتوری مقابل خانه‌ام آمد. دستگاه پوز همراه داشت‌. او کارتم و رمز آن را گرفت و چند مرتبه آن را امتحان کرد و بعد مدعی شد که سیستم دستگاه غیر‌فعال است.

وی افزود: من رفتم تا 90 هزارتومان را نقدی بیاورم که او دوباره کارت را امتحان کرده بود و بعد آن را با رسیدها تحویلم داد و گفت دستگاه دوباره غیر‌فعال است. او رفت و من به خانه بازگشتم و فراموش کردم کارت و رسیدها را نگاه کنم. مشغول ناهار خوردن بودم که پیامکی به تلفن همراهم آمد که متوجه شدم 3 میلیون تومان از حسابم برداشت شده است. کارت و رسیدها را که پیک موتوری داده بود نگاه کردم، دیدم کارت و رسیدها مال من نیست.

شاکی ادامه داد: به رستوان رفتم و ماجرا را اطلاع دادم که معلوم شد او کارگر وی نبوده و آن مرد با دیدن پیک موتوری خود را سفارش‌دهنده غذا معرفی کرده و با پرداخت پول به پیک موتوری رستوران غذاها را تحویل گرفته و با فریب من کارتم را دزدیده است.

تحقیقات برای دستگیری سارق فراری ادامه داشت تا این‌که ماموران متوجه شدند دستگاه پوز متهم در اختیار صاحب یک رستوران در شهرک غرب بوده است‌. او احضار و مورد تحقیق قرار گرفت‌. در جریان تحقیقات معلوم شد متهم فراری آگهی کار در رستوران او را دیده و مرداد امسال چند روز به‌عنوان پیک موتوری مشغول شده و یک روز با تحویل گرفتن دستگاه پوز باکس غذا که روی موتورسیکلت نصب می‌شده متواری شده است. بعد هم صاحب رستوران فراموش کرده که حساب دستگاه پوز را مسدود کند و فقط از متهم شکایت کرده است.

در تحقیقات بعدی معلوم شد افراد دیگری هم در دام پیک موتوری قلابی سارق گرفتار شده‌اند که با حضور در کلانتری‌های یوسف‌آباد و شهرک قدس از او شکایت کرده‌اند. سرانجام با گذشت چند ماه از این ماجرا، دو روز پیش آخرین مخفیگاه متهم در منطقه فلاح شناسایی و او بازداشت شد‌. از وی یک دستگاه موتور سرقتی که باکس غذا در آن نصب بود و نیز دستگاه پوز، کشف شد.

شهروز، متهم 29 ساله که سابقه کیفری در زمینه خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع داشت مورد تحقیقات قرار گرفت و به افسر تحقیق گفت: سرقت‌هایم رادر مناطق غربی و مرکزی تهران مرتکب شده‌ام. زمانی که در رستورانی کارم را به عنوان پیک موتوری آغاز کردم و دستگاه پوز را به من برای دریافت پول مشتریان دادند، تصمیم به سرقت گرفتم. دستگاه پوز محل کارم را همراه باکس غذای نصب شده روی موتور سرقت کرده و متواری شدم.

وی افزود: بعد از آن موتور پارک شده در خیابان مرزداران را سرقت کردم، بعد با آن به رستوران‌های بزرگ و پر از مشتری می‌رفتم‌. زمانی که پیک‌های موتوری این مکان‌ها برای سفارش غذا بیرون می‌رفتند آنها را تعقیب می‌کردم و زودتر خودم را به نشانی مشتری‌ها می‌رساندم. خودم را به جای مشتری‌ها جا زده و با پرداخت پول غذاها را تحویل می‌گرفتم.

متهم ادامه داد: بعد مقابل خانه سفارش‌دهنده‌ها می‌رفتم و می‌گفتم از رستوران آمده‌ام. کارت را چند مرتبه با رمزی که به من می‌دادند در دستگاه ثبت و بعد وانمود می‌کردم دستگاه غیر‌فعال است و باید نقدی بپردازند. زمانی که مشتری برای آوردن پول می‌رفت، من برگه پرداخت دیگر مشتریان و کارت سرقتی را از جیبم بیرون آورده و با گرفتن پول آن راتحویل می‌دادم. بعد مقابل خودپردازها می‌رفتم و با کارت‌های سرقتی از مشتریان، موجودی حساب‌هایشان را برداشت و از آنها با این ترفند سرقت می‌کردم.

سرهنگ کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در این باره گفت: با اعتراف این متهم تاکنون 35 نفر که به شیوه‌ای مشابه کارت‌های بانکی‌شان از سوی متهم سرقت و حساب‌هایشان خالی شده بود او را در مواجهه حضوری شناسایی و از وی شکایت کردند. متهم تحویل پلیس آگاهی شده و تحقیقات از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها