قیمت لجام گسیخته بلیت هواپیما به مقصد مشهد در روزهای پایانی صفر قرار است تا چه مقدار صعود کند؟ متولیان امر پاسخگو باشند.
کد خبر: ۱۱۷۴۶۱۱
قیمت لجام گسیخته بلیت هواپیما به مقصد مشهد در روزهای پایانی صفر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، افزایش قیمت بلیت هواپیما تا حدود 900 هزار تومان در مسیر مشهد به ویژه تهران – مشهد در روزهای پایانی صفر که در بعضی از فضاهای مجازی هم به آن پرداخته شده است به تماس خبرنگاران با چند دفتر خدمات مسافرتی برای تهیه بلیط منجر شد.

تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی در مشهد دیشب قیمت بلیت موجود هواپیما در مسیر تهران – مشهد ویژه سه شنبه 15 آبان را بین 520 تا حدود 650 هزار تومان اعلام کردند.

این در حالی است که رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی قیمت مصوب بلیت هواپیما را در این مسیر بین 230 تا 450 هزار تومان آن هم بستگی به سطح پرواز اعلام کرد.

سعید ولی زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران که این افزایش قیمت فروش بلیت هواپیما بر اساس چه مصوبه و ضابطه ای انجام می شود و چه کسی ناظر بر قیمتهاست گفت: فروش بلیت بالاتر از قیمت مصوب هم به تغییر در سطح پرواز بستگی دارد.

اما این پاسخ، شاید بیشتر توجیهی برای فروشهای غیر قانونی و خارج از ضوابط و نرخ مصوب بلیت هواپیما به نظر می رسید تا علت بی ضابطه افزایش قیمت، به ویژه در روزهایی که دلدادگان امام رضا (ع) از هر شهر و دیاری به زیارت این امام همام دلبسته اند .

از این رو متولیان امر باید با نظارت بیش از این برای تسهیل شرایط سفر ویژه زائران امام رضا (ع) و کوتاه کردن دست سوء استفاده گران همت گمارند.

اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در این زمینه اعلام کرد: بر قیمت بلیط هواپیماها نظارتی ندارد.

پلیس فتای خراسان رضوی هم در صورت وجود شاکی خصوصی مداخله خواهد کرد.

اما مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بدنبال این پیگیری ها از در نظر گرفتن مجازات سخت برای گرانفروشان بلیط در دفاتر خدمات مسافرتی خبرداد.

حمیدرضا کریم افزود: با هدف جلوگیری از فروش بلیت خارج از نرخهای مصوب "طرح ضربتی مبارزه با گرانفروشی آژانسهای مسافرتی" از امروز 13 آبان آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی به دفاتر خدمات مسافرتی اعلام کرد: با رعایت حقوق شهروندی و صنفی در شهری که اعتبار آن منسوب به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) است، برای حفظ کرامت انسانی زائران کوشا باشند در غیر این صورت با دریافت هر گونه گزارش بازرسی یا شکایت مردمی مبنی بر گرانفروشی، با اشد مجازات با آنان برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: "طرح ضربتی مبارزه با گرانفروشی آژانسهای مسافرتی" با حضور قاضی سیار شعبه تعزیرات حکومتی، بازرسان سازمان صنعت و معدن، انجمن صنفی آژانسهای مسافرتی و نماینده سازمان گردشگری و اتاق اصناف خراسان رضوی اجرا می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات موضوع را به اداره تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

آقای کریم درباره فروش بلیط خارج از نرخ مصوب در دفاتری که خارج از استان فعالیت می کنند هم گفت: در صورت دریافت شکایت به صورت نیابتی پیگیری و اقدام خواهد شد.

وی افزود: حدود 29 پرونده گرانفروشی دفاتر خدمات مسافرتی همزمان با ایام اربعین در خراسان رضوی تشکیل و حتی یکی از این دفاتر متخلف به پرداخت 650 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

350 دفتر آژانس خدمات مسافرتی در خراسان رضوی فعال است.

تا کنون بیش از یک و نیم میلیون زائر به مشهد الرضا وارد شده اند و این جمعیت در حال افزایش است.

پارسال مشهد در این ایام پذیرای بیش از چهار میلیون زائر و مسافر بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها