سفر مخفیانه بنیامین نتانیاهو به سلطان نشین عمان با موجی از مخالفت‌ها و محکومیت‌ها همراه بود. گروه‌های مقاومت فلسطینی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را « خنجر از پشت» توصیف کردند.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۰۲

در ادامه این محکومیتها روز دوشنبه شورای مرکزی فلسطین به ریاست محمود عباس که در کرانه باختری تشکیل شده بود اعلام کرد: «تا زمانی که رژیم صهیونیستی کشور فلسطین را به مرکزیت بیتالمقدس به رسمیت نشناسد، تعلیق شناسایی رسمی رژیم اسرائیل و همکاری امنیتی با تل آویو پابرجا خواهد ماند.»

به گزارش الجزیره، پیش از آن نیز محمود عباس در سخنرانی خود در روز یکشنبه، وعده داد از هرگونه طرح صلح به رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ممانعت خواهد کرد.

از سوی دیگر به گزارش ایرنا، هیات علمای عربستان با صدور بیانیهای ضمن اشاره به اقدامات برخی کشورهای اسلامی و عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: عادی کردن روابط با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوان و توسط هر کسی به مثابه خیانت بزرگ به آرمانهای فلسطین است .در بیانیه این هیات آمده است:عادی سازی روابط به معنای مشروعیت بخشیدن به رژیم صهونیستی است و مجوزی خواهد بود این رژیم به کشتار بیشتر خواهران و برادران ما در فلسطین اشغالی دست بزند و جنایتهای خود را استمرار بخشد و به سازمان ملل و نهادهای غربی اجازه میدهد تا طرحهای ناعادلانه در مورد فلسطین را پیش ببرند.

هیات علمای عربستان با بیان اینکه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موجب آماده شدن شرایط یهودی سازی قدس شریف خواهد شد، تاکید کرد: این رفتار کشورهای اسلامی و عربی آنچه معامله قرن خوانده میشود را توجیه خواهد کرد و به مثابه بروز فاجعهای خواهد شد که نه تنها فلسطین که کل جامعه اسلامی و مسلمانان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

علاوه بر سفر مخفیانه بنیامین نتانیاهو، مری ریگو، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی نیز در سفری بیسابقه به همراه یک هیات ورزشی اسرائیلی وارد امارات شد تا در مسابقات جودو در ابوظبی شرکت کند. درهمین مسابقات بود که برای اولینبار پرچم رژیم صهیونیستی در یک کشور مسلمان به اهتزاز درآمد. کشورهای عربستان، امارات، قطر و عمان از مدتها پیش به صورتی مخفی با مقامات صهیونیستی ارتباط برقرار کرده بودند.

اما شرایط بحرانی منطقه هم اکنون فضایی را به وجود آورده است تا این کشورها در تلاشی مذبوحانه بکوشند روابط خود را با این غده سرطانی آشکار کنند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها