حضور 600 هزار دانش‌آموز در اردوی راهیان نور

مدیرکل فرهنگی -هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال اردوی راهیان نور از 15مهر آغاز می‌شود و در مجموع 600 هزار دانش‌آموز طی چند مرحله از مناطق عملیاتی غرب، شمال غرب و جنوب بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۶۸

به گزارش ایرنا، علی رمضانی با اعلام این خبر افزود: اولین اعزام به صورت نمادین از شهر نجفآباد و از جوار مزار شهید محسن حججی و با حضور دانشآموزان استانهای چهار محال و بختیاری، اصفهان و یزد انجام میشود.

وی ادامه داد: اردوی راهیان نور در مرحله اول با اعزام دانشآموزان دختر به مناطق عملیاتی غرب کشور و کردستان آغاز میشود و پس از آن دختران به مناطق جنوب اعزام میشوند و اردوی دانشآموزان پسر در مناطق غرب نیز تا زمان سرد شدن هوا ادامه مییابد.

مدیرکل فرهنگی-هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف از اعزام دانشآموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب اردوی دریایی آشنایی با رشادتهای نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس است.

رمضانی با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانشآموزان تا شهریور سال آینده ادامه دارد، گفت: سال گذشته حدود 400 هزار نفر از دانشآموزان به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

وی عنوان کرد: سامانه مرکز کنترل اردویی نظارت کامل بر فعالیت اردوهای راهیان نور دانشآموزی دارد و در مناطقی که به لحاظ امنیتی و آب و هوایی مناسب نباشد، اجازه برگزاری اردوها را نمیدهد.

مدیرکل فرهنگی-هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همچنین با کمک این سامانه اجازه تخلف و تغییر مسیر به اتوبوسها داده نخواهد شد، ادامه داد: دانشآموزان برای ثبت نام و شرکت در این اردوها میتوانند به سایت همگام مدرسه مراجعه کنند و در نهایت کد اردویی در اختیار مسؤولان مدرسه قرار میگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها