زمان تحقق این فناوری: بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۵۰

حفاظت بهتر از گونه‌های در معرض انقراض

بسیاری از گونه‌های جانوری آبزی پستاندار در حال حاضر در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند و دانشمندان محیط‌زیست با کسب اطلاعات و دانش در مورد نوع زندگی آنها، در تلاشند تا این موجودات را از نابودی نجات دهند و البته در این زمینه موفقیت‌هایی داشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۲۶

به عنوان مثال طبق گزارش‌ کتابخانه عمومی علم، جمعیت برخی از پستانداران دریایی در معرض انقراض، بهبود نشان داده‌اند. اما دانشمندان درصددند هستند برنامه‌های ردیابی و نظارت بهتری برای این موجودات دریایی در نظر بگیرند. از این برنامه‌ها می‌توان به نوعی مدل آماری جدید اشاره کرد که می‌تواند آمار صحیحی از جمعیت این حیوانات در اختیار دانشمندان قرار دهد. البته در این زمینه ابداعاتی صورت گرفته است، اما دانشمندان در حال تولید مدل‌های نظارتی بهتری هستند و امیدوارند تا چند سال دیگر بتوانند به دقت در شمارش و ردیابی جمعیت پستانداران دریایی دست یابند.

استراق سمع از پستانداران دریایی

تاکنون از الگوریتمهای ردیابی رایج فعلی برای شنیدن صدای نهنگهای آبی در معرض انقراض، به مدت 57هزار ساعت استفاده شده است. محققان با استفاده از این فناوری جدید توانستند دو گونه جدید نهنگ آبی در دریا کشف کنند. اکنون دانشمندان روی تولید الگوریتمهایی کار میکنند که بتوانند تعداد وسیعی از پستانداران دریایی را با استفاده از شنود، ردیابی کنند، زیرا با جمعآوری اطلاعات بیشتر و ارزیابی بهتر جمعیت این موجودات، میتوانند از حیوانات دریایی بهتر از همیشه مراقبت کنند. همانطور که دانشمندان میکوشند اطلاعات بیشتری در مورد حیوانات دریایی جمعآوری کنند به این نتیجه رسیدهاند بهترین کار، هدف قرار دادن خطراتی است که این گونهها را در معرض آسیب قرار میدهد. از این خطرات میتوان به تغییرات آبوهوا، ماهیگیری تجاری، رفتوآمد کشتیها و پروژههای ساختوساز در سواحل که موجودات دریایی را در خطر انقراض وسیعی قرار میدهد، اشاره کرد. این دانشمندان امیدوارند در آینده بتوانند با دریافت اطلاعات صحیح، بسیاری از مشکلات زیستمحیطی که آینده این موجودات دریایی و همچنین سیارهمان را هدف گرفته، حل و فصل کنند.

منبع: quantumrun.com

نادیا زکالوند

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها