خشم اسرائیلی‌ها از ارسال تجهیزات روسی به سوریه

وزارت دفاع روسیه پس از آن‌که اعلام کرد ظرف دو هفته آینده سامانه‌های اس - 300 را در سوریه مستقر خواهد کرد، روز دوشنبه اعلام کرد اولین سری از تجهیزات جنگ الکترونیک خود را با یک فروند هواپیمای ایلوشین ۷۶ به پایگاه حمیمیم در سوریه منتقل کرده است‌. استقرار اس - 300 و تجهیزات جنگ الکترونیک روسیه در خاک سوریه بشدت مقامات اسرائیلی را به وحشت انداخته است.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۸۹

به گزارش روزنامه کامرسنت، وزارت دفاع روسیه میگوید استفاده از تجهیزات جنگ الکترونیک با هدف ایجاد پارازیت در فعالیت رادارها و سیستمهای ارتباطی و مهار جنگندههایی است که به خاک سوریه حمله کنند. در واقع تجهیزات جنگ الکترونیک اقدام به ایجاد تشویش در عملکرد ناوبری هوایی خواهند کرد و این سامانهها علاوه بر سوریه اهدافی واقع در مناطق اطراف دریای مدیترانه را هم دربرمیگیرند. تصمیم اخیر روسیه بعد از سقوط یک هواپیمای ترابری این کشور در خاک سوریه اتخاذ میشود که در اثر آن 15 کادر نظامی روس کشته شدند. در پی این حادثه، روسیه با مقصر دانستن اسرائیل اعلام کرد سامانههای دفاع موشکی اس-۳۰۰ را به سوریه خواهد داد. گفته میشود سامانههای دفاع هوایی اس - ۳۰۰ نیز قرار است تاسیسات موجود در ساحل سوریه و مرزهای مشترک اسرائیل و سوریه و نیز مرزهای مشترک سوریه با اردن، عراق و لبنان را تحت پوشش قرار دهند.

با این حال روز گذشته رسانههای رژیم صهیونیستی با بازتاب گسترده تصمیم روسیه به تحویل سامانه دفاع موشکی اس- 300 به سوریه، این اقدام را خیانت روسیه به اسرائیل توصیف کردند. به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه خبری آروتز شوا در تحلیلی با عنوان «روسیه به اسرائیل خیانت کرد»، نوشت تحویل سامانه موشکی اس- 300 روسیه به سوریه و بکارگیری ابزارهای الکترومغناطیسی توسط روسیه در قسمت شرقی دریای مدیترانه به قصد مسدودسازی رادارها و سیگنالهای ماهوارهای جنگندهها، بشدت مانع توانایی بازدارندگی اسرائیل از گسترش نظامی ایران در سوریه میشود. روزنامه جروزالم پست نیز در این باره نوشت: سامانه پیشرفته اس -300 یک رشد مهم در سامانه دفاع هوایی سوریه و تهدیدی برای جنگندههای اسرائیلی است. درهمین رابطه عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیلگر عرب در روزنامه رای الیوم نوشت: تصمیم روسیه برای تجهیز سوریه به سامانه دفاع موشکی اس - 300 پاسخ قاطعانهای از سوی روسها به اسرائیل است که در مقابل خشم مسکو مجبور به سکوت شدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها