اختلاف عجیب وزیر راه و مشاور روحانی

آخوندی: ترکان، پناهگاه متخلفان شده است

اختلاف پنهانی که میان آخوندی وزیر راه و شهرسازی با ترکان، مشاور رئیس‌جمهور از دی‌ماه سال گذشته ایجاد شده بود، پس از انتشار یک نامه از سوی ترکان به رئیس‌جمهور مبنی بر تعویق دوماهه انتخابات نظام مهندسی سر باز کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۴۴

به گزارش فارس، اختلاف و نارضایتی میان عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با اکبر ترکان مشاور رئیسجمهور از زمانی آغاز شد که رئیسجمهور در چهارم دی ۹۶ حکمی برای اکبر ترکان صادر و او را مشاور در امور هماهنگی بازسازی بافتهای فرسوده معرفی کرد.

این حکم در همان روزها نیز چندان به مذاق وزیر راه و شهرسازی خوش نیامد، چرا که معتقد بود، او به تنهایی میتواند دستور رئیسجمهور مبنی بر اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری را هدایت کند و به سرانجام برساند.

در جدیدترین تحولات، در نامهای که ترکان در ۲۷ شهریور ۹۷ به رئیسجمهور نوشت از روحانی درخواست کرد با تعویق دو ماهه انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی موافقت کند. روحانی در پاسخ این نامه نیز نوشته است شاید تأخیر مناسب باشد و همین نامه کافی بود تا آخوندی برآشفته و در پاسخ به این درخواست، از جمله «برای ترکان متأسفم؛ درخواست او غیرقانونی است» استفاده کند.

آخوندی در پاسخ به این درخواست در نامهای به رئیس دفتر رئیسجمهور ضمن ابراز تأسف نسبت به اقدام اکبر ترکان اعلام کرد: پیشنهاد ترکان برای تعویق انتخابات هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها خلاف قانون و غیرقابل اقدام است.

در نامه آخوندی به واعظی آمده است: نامه جناب ترکان با حواشی دیگری همراه است، از جمله انتساب رفتار غیرحرفهای به وزارت راه و شهرسازی، احتمال رد صلاحیت مهندسان مخالف با این رفتارها توسط این وزارتخانه و درنتیجه بیاعتمادی مهندسان به دولت تدبیر و امید. باید عرض کنم واقعاً متأسفم که ایشان پناهگاه گروهی متخلف، زیرپاگذارنده اخلاق و اصول حرفهای مهندسی، امضا فروش و حیفکننده اموال مردم شدهاند که بیمحابا پیشنهاد اقدام غیرقانونی به رئیسجمهور میدهند.

وزارت راه و شهرسازی مطابق قانون، نظارت کلی بر انتخابات دارد و انتخابات توسط هیاتهای اجرایی و هیاتهای نظارت برگزار و نظارت میشود.

اگر مهندسان به دولت بیاعتماد شوند، ناشی از حمایت ایشان و کسان دیگری در بدنه دولت است که عملاً از امضافروشی، شهرفروشی، عدم کنترل ساختمان و بیقانونی حمایت میکنند.

مسؤولان وزارت راه و شهرسازی 12 مهر 97 را زمان برگزاری انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استانها اعلام کردهاند و باید دید آیا زور ترکان بر آخوندی چربیده و انتخابات به تعویق خواهد افتاد یا خیر؟

از سوی دیگر، فرجا... رجبی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه عملکرد وزیر راه و شهرسازی در حوزه حملونقل و مسکن بسیار ضعیف بوده است، گفت: وزیر راه در تلاش است با این قبیل اقدامات، مسیر استیضاحش را به انحراف بکشاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها